donderdag, september 28, 2006

Voor wie ik stem ?

In mijn leven heb ik al voor drie verschillende partijen gestemd. Ik stem altijd op personen die ik vertrouw. Ik hou ook van politiekers die een slechte boodschap durven brengen en onpopulaire maatregelen durven nemen.

Ik heb het absoluut niet begrepen op sloganeske populisten als Dedecker of het zootje ongeregeld dat zich het "Vlaams belang" durft noemen ('t is alleszins mijn belang niet).

Ook voor de komende gemeenteraadsverkiezingen ligt mijn besluit vast. Ik twijfelde tussen twee partijen maar ik heb de knoop doorgehakt. 3 personen van deze partij krijgen mijn stem.

Dus, heren, dames politiekers, probeer me niet meer te overtuigen. Je mag de kilo's papier ook houden. Mijn keuze is gemaakt, ik stem voor ........ (taboe !)

Politiekers mogen mij wel nog trakteren op café, enkel en alleen als het met hun eigen geld is en niet met gemeenschapsgeld.

Hebben jullie al een keuze gemaakt en durven jullie in tegenstelling tot Murke dit wel bekend maken, wel laat je maar gaan in "comments"

4 opmerkingen:

Anoniem zei

kris declercq CD&V

jong, bekwaam en kent zijn weg in Brussel

Anoniem zei

Matanza stemt zoals altijd rood,
op wie ? wel dit is aan jullie om uit te zoeken.
Andere kandidaten van andere partijen, uitgezonderd Vlaams belang mogen natuutlijk altijd proberen Matanza te overtuigen met één of meerdere drankjes.
Voor het moment alleen nog maar een pint gekregen van nonkel Marcel....

de bevers zei

Matanza,

Ik heb gehoord dat een cafébazin in Beveren nu zondag een gratis vat geeft om extra stemmen te ronselen. Ik laat in ieder geval mijn portefeuille thuis :-)

Anoniem zei

Dedeze heeft een heeeel groot probleem want het is wel leuk om in A. te wonen maar tijdens de stemmingen zou ik liever van de aardbol verdwijnen! Als mij iemand nuttige tips kan geven, altijd welkom want 't is hier een zootje. Patje Janssens is geen ne slechten maar der zijn sommige dinges toch niet kosher dus 'k eetetniemeer.......

CD uit A