maandag, september 11, 2006

Murke schiet een kemel of toch niet (2)

Na Salinas voelt mijn haar verschoeperd aan. Dus als ik ergens een kapsalon tegenkom, zal ik mijn haar een beetje knippen. Het is echter zondag dus er is niets open.

's avonds wandel ik echter in de volkswijk aan Avda San Martin en plots zie ik een peluquería (kapsalon). Ik kijk binnen en twee kapstoelen zijn bezet en bij de derde stoel staat een mooie Argentijnse te wachten op een klant.

Ik ga binnen en vraag of ze ook het haar snijden van caballeros (mannen) en ze zegt met een mooie glimlach : "Si"

Ik neem plaats in de stoel en vraag haar om niet veel af te snijden. Ze stelt nog een vraag die ik niet begrijp maar ze lacht mooi naar mij en ik zeg op mijn beurt : "Si"

Ze maakt mijn haar nat en glimlacht voortdurend. Maar dan neemt ze de schaar in de hand en lap, mijn krullen achteraan eraf. Verder snijdt ze op een zeer rare manier. Ik hou mijn hart vast. De krullen die mijn oren bedekken snijdt ze ook af. Ik zie terug de helft van mijn oren. Verder doet ze zeer rare dingen met mijn haar. Ik vrees dat ik een toupetje zal moeten bestellen of me kaal zal moeten laten scheren.

Maar het eindresultaat mag er zijn. Mijn wilde haren zijn weg maar ik heb een jong fris kopje.
Ik vraag de rekening en deze bedraagt 4 peso ofwel 1 €.

Ik geef haar 5 peso en zeg dat het OK is. Ze beloont mij met een wondermooie glimlach en tevreden ga ik naar buiten.

In het buitenland je haar laten knippen door een schone vrouw is iets dat Murke iedereen kan aanraden. Murke vindt dit alvast altijd een belevenis op zich

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Waar blijft de foto van je vers geknipt koppeke ? Dinsdaglief

Anoniem zei

Man, man man

de bevers zei

Dinsdagliefje,

Eén dezer dagen mag je wel een foto verwachten met mijn vers kopje op deze weblog