donderdag, september 07, 2006

Mijn eerste tangoles

Ik ben zopas terug van mijn eerste tangoles en het is me uitstekend bevallen.

Vooreerst was de locatie subliem. Wat een mooi gebouw en wat een mooie salons. En dan had ik mijn privé-lerares nog niet gezien. Ik had een zwartharige vrouw van 40 à 50 jaar verwacht die zeer bazig was. Maar mijn tangolerares zag er helemaal anders uit. 't Mienwerkerke zal hier wel mee opgezet zijn (zie onderstaande foto)



















De tango weerklonk door het danssalon en mijn lerares leerde me de eerste stappen. Dit was absoluut niet gemakkelijk voor een stijve hark als Murke. Ik durfde dit tenger meisje bijna niet vastpakken maar toen ik de stappen onder de knie had, gingen we een stap verder. Tango is sensueel en ik moest haar leiden en dichter pakken. Ja, er zijn ergere dingen in het leven hé.
Na verloop van tijd begon het goed te gaan en leerden we nog een paar zaken.

Ik herinnerde me een gesprek van afgelopen zondag in "de poane preute". De slange en het ascetisch lichaam discussieerden over welke dans nu het sensueelst is, tango of salsa, wel ik denk dat de tango met grote voorsprong als winnaar uit de bus komt. In het laatste kwartier van mijn les begon mijn lerares zelfs weerstand te bieden en moest ik haar met borst, arm en ogen dwingen mij te volgen (zoals in een echte tango). Dit laatste kwartier was puur genieten.

Op mijn hotelkamer heb ik nog even de basispassen geoefend en dames, als ze op een volgend feestje een tango spelen zal ik jullie met veel plezier leiden in het tangospel. Kijk maar eens naar onderstaande foto



































Het is vanavond mijn laatste avond in Buenos Aires, althans van mijn eerste bezoek, dus neem ik de metro (Subte geheten hier) naar de bruisende wijk Palermo.

Morgenvoormiddag neem ik dan het vliegtuig voor een vlucht naar Salta, zo'n 1.400 kms ten Noorden van Buenos Aires

Murke in de ban van de tango

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer dat hier geen filmke te zien is van het dansende Murke. Dinsdaglief

de bevers zei

Binnenkort is de video te zien in één of ander humorprogramma of in een educatief programma omtrent de tango

Dinsdagliefje,

Koop maar tangoschoenen want ik zal je eens de tango leren :-)