zondag, september 10, 2006

Las Salinas + tweede surprise + emails / GSM

Zopas terug van een 18-uur durende trip naar de voet van het Andesgebergte. Fenomenaal en vooral Las Salinas is mij bijgebleven. Dit is een zoutvlakte van 400 km² op 3.500 meter hoogte. Je kan je voorstellen wat de zon op dat wit doet met je.

Daarom mogen mensen die er werken in de zoutwinning maximum 2 jaar werken. Verder is hun volledig lichaam bedekt. Ze dragen bivakmutsen en zonnebrillen.

Ik heb daar 45 minuten rondgewandeld en absoluut genoten van de rust, het zeer felle licht. Soms kon ik mijn ogen niet opendoen.

Dit was echt de meest onaardse plek waar ik ooit geweest ben. Ik was echt onder de indruk.
Zie hieronder enkele foto's en nu kruip ik in bed want ik ben bekaf.

Ik opende ook mijn tweede surprise-omslag en het betrof wildwaterrafting. Verder moest ik om 7h00 reeds klaarstaan. Wel dit is echt niet mijn ding, ik ben echt onzeker op water en aan wild water mag ik zelfs niet denken. Dus deze verrassing laat ik aan mij voorbijgaan en morgen bouw ik een rustdag in.

Verder kan ik momenteel geen emails versturen en was ik de ganse dag onbereikbaar via GSM. Mensen die mails gestuurd hebben en nog geen antwoord gekregen hebben, panikeer niet ... morgen zal dit euvel waarschijnlijk verholpen zijn


4 opmerkingen:

Elsbabbel zei

allé ! geen wildwaterrafting !
nochtans ideaal om al het zout weg te spoelen....

Anoniem zei

geen rafting, Murke is een mietje :-)

Anoniem zei

allé, Murke waarom heb je dit aan je voorbij laten gaan,
deze kans krijg je nooit meer.
Maar geen nood 't schijnt dat het Mienwerkerke zot is van boten...
groetjes Matanza

Anoniem zei

Lap, geen foto's van de plaatselijke natuur in een wet t-shirt.
mail BB goed ontvangen.
't mienwerkerke