woensdag, september 13, 2006

Een aperitiefhapje voor 24 september

Even buiten Cafayate hebben we ook een Argentijnse bodega bezocht. Ik moet zeggen dat de Argentijnse wijn van uitstekende kwaliteit is. De wijn van Cafayate (Salta) kan ik absoluut aanraden en een grote bodega Etchard exporteert naar België. Ik zal even zien waar ik deze wijn kan bekomen.

We bezochten een bodega die per jaar 2 miljoen liter wijn verkoopt. We kregen een rondleiding en vervolgens mochten we diverse wijnen proeven ... heerlijk. Er was ook geitenkaas en het verhaal hierrond is prachtig. Van de afval of 3de-rangsdruiven wordt er een soort voedsel gemaakt dat ze geven aan de geiten. Maar ja, dit bevat alcohol zodat die geiten constant zat rondlopen (cabras borrachas, zatte geiten). Hun melk heeft dan ook iets speciaals en hun geitenkaas al helemaal. Dit verhaal is waarschijnlijk een fabeltje maar ik zag die geiten al zwalpen en door hun poten vallen ... dit en het feit dat die kaas ronduit schitterend is, deed me 4 soorten kaas kopen. We zullen deze delicatesse verorberen op zondag 24 september in "de poane preute". Reus en tetje, zet maar een paar bordjes klaar en een goed mes

Geen opmerkingen: