zondag, september 10, 2006

Tot aan het Andesgebergte

Gisteren maakte ik een trip van 18 uur in een prachtig stukje natuur nabij het Andesgebergte en niet ver van Chili en Bolivië. Ik genoot er ongelooflijk van "Las Salinas" (zie vorige post).
Verder genoot ik van :
  • adembenemende landschappen en bergen, Murke houdt van bergen
  • gezonde lucht
  • de grote hoogte. We zijn tot 4.170 meter hoogte geweest
  • korte wandelingen alhoewel toen ik een rots wou beklimmen boven 4.000 meter heb ik het kalmer aan moeten doen want de lucht was veel te ijl en ik recupereerde zeer slecht.
  • de fauna & flora voornamelijk cactussen, guanaco's , geiten, lama's en hoog in de lucht zweefden condors op zoek naar hun prooi
  • de weinige bevolking die er leeft zijn klein van gestalte, getaande huid... een beetje zoals de Boliviaanse wuppertjes die je vroeger vooral zag panfluit spelen in de winkelstraten en op de Gentse feesten

Na iedere bocht verscheen er een nieuw schouwspel. Je kunt dit immense niet op foto vastleggen maar hieronder toch enkele foto's van deze prachtige uitstap met als hoogtepunten voor mij "Las Salinas", het indrukwekkende "Cuesta de Lipan" en het Andesgebergte.

Hopelijk genieten jullie ook een beetje mee ? En ik weet dat sommigen van jullie ook dromen van Zuid-Amerika en Argentinië, wel misschien trekt dit jullie over de streep

4 opmerkingen:

Elsbabbel zei

da's nog wat anders dan de Kemmelberg !

Anoniem zei

Waren die zoutvlaktes in Bolivie zelf (Uyuni?) Want daar ben ik ook geweest! Prachtig maar slecht voor de ogen zunne!!!

Fantastische fotookes!

Groetjes van een ZA liefhebster.

de bevers zei

Nee,

Het zijn de zoutvlaktes van "Las Salinas" in het Noordoosten van Argentinie

ZA liefhebster woon je soms in A. ?

Anoniem zei

ja, en ik zie het daar niet meer goed zitten! Denk dat ik terugkeer naar G. hihi...