dinsdag, september 19, 2006

El Arreo

El Arreo is de kunst van het bijeendrijven en samenhouden van de schapen. Twee honden kunnen 400 schapen bijeenhouden en begeleiden. De demonstratie vond ik indrukwekkend en ovejas mogen dan tonto zijn (schapen mogen dan dom zijn), die beide honden deden uitstekend werk.

De herder vernam dat ik uit België kwam en was geïnteresseerd in de TEXEL, blijkbaar een Belgisch schapenras, als ik het goed begrepen heb. Maar ik had enkel gehoord van het eiland Texel maar nog nooit van het Texel schaap. Heb ik iets gemist in mijn opvoeding ? Kennen jullie het Texel schaap ? Of is Murke gewoonweg tonto ?



















4 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij zijn terugkeer in het mooie Vlaanderen, wil MATANZA Murke gerust eens laten kennis maken met het Texel ras, en het schaapdrijven op 3 km van Roeselare.

Anoniem zei

Vraag dat toch ne keer aan 't schaap zelf.....

CD uit A

Anoniem zei

Zeg, vraag dat ne keer aan 't schaap zelf.....

CD uit A

Anoniem zei

Dag Frank ,

Er is zelfs een nederlands site over het schaap van texel.
http://www.texels-schaap.nl/
Ook in t'engels !
Beter niet vertellen dat de bluetongue disease hier is uitgebroken.
Nog veel leute
Bye