dinsdag, oktober 04, 2005

Uit de Oude Doos

























Ik probeer iedere avond te kijken naar "Man bijt hond". Ik vind het een positief ingesteld programma met een avontuurlijke kijk op de wereld.

Deze avond zag ik in de rubriek "Wordt Vervolgd" Etienne (broer van Ivan met het korte vingertje). Ze volgden hem een tijdje en het viel me op dat beide broers grote gelijkenissen vertonen. Vooral hun spraak, of poging daartoe :-) zijn sterk gelijklopend.

Ik wist dat ik nog een foto had van het KSA-indianenkamp uit lang vervlogen tijden. Ik denk dat deze foto dateert van 1977 (?). Etienne samen met Luc Capelle en Johan Dejonckheere waren onze koks op het kamp. Ik zie Etienne nog altijd de soep roeren met in zijn mond een gerolde sigaret. Nu en dan viel de askegel in de soepterrine en wij speelden dat allemaal binnen. Toch zijn we allemaal redelijk uitgegroeid. Ik vraag me plots af wat voedselinspecteur Bart gezegd zou hebben indien hij het KSA-kamp inspecteerde. Ik veronderstel dat ze hem enkele maanden later gekneveld, teruggevonden zouden hebben in "de bronne" met een raap in zijn gat.

Op de foto van links naar rechts Johan, Luc & Etienne en op de voorgrond zit een klein Murke

5 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

last van luizen, Murke ?

Anoniem zei

Als dat klein Murke is op de voorgrond (en dat zal wel, want hij lijkt er nog steeds een heel klein beetje op), dan moet die foto van vóór 1977 dateren (want in 77 was Murke 13 jaar oud, als ik het goed voor heb).
Verder vind ik dat Luc Cappelle er totaal niet meer op gelijkt (of zou het iemand anders zijn?)

de bevers zei

Het is 100 % zeker Luc Capelle. Van 1977 ben ik niet zeker