zaterdag, oktober 29, 2005

Mijn pa is 65


















Mijn vader is 65 geworden en dit moest gevierd worden. Alle Steis verzamelden in Aartrijke. Murke heeft zeer veel nonkels en tantes en dat maakt het heel gezellig.

De Steis zijn redelijk intelligent en hebben gevoel voor humor. De Steis tellen ook enkele begenadigde vertellers in hun midden. Maar daarnaast dragen ze allen een weemoedig, melancholisch kantje in zich.

Na enkele glazen wijn kwamen de tongen los. Straffe verhalen van weleer werden verteld. De meeste verhalen had ik al meermaals gehoord maar het bleef leuk ze nog eens te horen.

Mijn ouders genoten uitermate van dit samenzijn. Omstreeks 22h00 gingen we allen naar buiten en zoals het past bij een verjaardag van een Stei werd er een liedje gespeeld. Muzikanten van dienst waren deze keer David Davidse & Free Willy. Free Willy had een uitermate mooie tekst gemaakt op de muziek van 't Vliegerke. Mijn nonkels en tantes zongen uit volle borst mee en mijn ouders waren ontroerd.

Voldaan en 2 kilo zwaarder verliet Murke het restaurant. Het was een mooie avond en hopelijk kunnen we nog veel familiefeestjes meemaken.

Hierboven 3 foto's nl. een tevreden pa en ma, de crème brulée van mijn pa staat in vuur en vlam, David Davidse en Free Willy waren de muzikanten van dienst. Klik op de foto voor een grotere weergave

Meer foto's vind je terug op mijn fotoblog www.flickr.com/photos/murke

Ook hier, klik op de foto voor een grotere weergave

1 opmerking:

Anoniem zei

Een heeeeeeeele dikke proficiat, drie dikke kussen en nog vele jaartjes erbij voor Frans.

C.D. uit A.