zondag, oktober 23, 2005

La Dolce Farniente






















Vrijdagavond kaarting t.v.v de jongensschool. Onze vaste tegenspelers waren in geen velden te bespeuren. Matanza & de slange hadden de schrik te pakken na de vernederingen van afgelopen jaren. Murke & Ivan met het korte vingertje namen het dan maar op tegen de kleine reus en de grote reus. Murkes boterberg is weer aanzienlijk gegroeid want we wonnen 5 van de 6 partijen. De talrijke aanwezigen applaudisseerden bij zoveel klasse. De sexy onderwijzeressen fluisterden oneerbare voorstellen in Murkes oren.

Vrijdagnacht sliep ik uitermate goed en toen ik zaterdagmorgen wakker werd omstreeks 9h00 besloot ik een rustdag in te lasten. Ik passeerde mijn computer en besloot hem niet aan te zetten. Ik zette ook mijn GSM uit want vandaag wou ik even genieten van "het zalig nietsdoen".

Ik keek in de koelkast en zag dat er voldoende eten aanwezig was m.a.w. ik diende vandaag mijn appartement niet te verlaten.

Ik besloot een ganse dag TV te kijken en nestelde me in mijn zetel. De Engelsen hebben daar een prachtig woord voor nl. a couch potatoe . Als een volleerde Onslow liet ik alle pulp tot mij komen.

The Seven Year Itch

Ik had deze klassieker nog nooit gezien. Van Marilyn Monroe heb ik enkel "Some Like it hot" gezien. "The Seven Year Itch" is een vermakelijke zaterdagnamiddagfilm. Murke begrijpt waarom Marilyn Monroe zo megapopulair was. Ze belichaamt de iets naïeve, hulpbehoevende, lieve vrouw. Daarenboven is ze uitermate sexy. De ideale vrouw in de jaren '50 was voluptueuzer dan de Kate Moss - achtige skeletten heden ten dage. Iedere man (die het durft toegeven) valt gegarandeerd voor de eigenschappen die Marilyn Monroe had. En het vreemde was dat ook vrouwen meeleefden met Marilyn Monroe. Als een man in de jaren '50 thuiskwam en aan zijn vrouw opbiechtte dat hij een scheve schaats gereden had met Marilyn Monroe dan was de kans groot dat die vrouw zei : "Je bent toch lief voor haar geweest ?"

K 3 en het magische medaillon

Jaja, ik weet het. 't is een groot risico om dit bekend te maken maar op Prime Movies keek ik vervolgens naar de kinderfilm "K 3 en het magische medaillon". En eerlijk gezegd, ik vond het nog leuk ook. Ik hoor jullie denken, welke K 3 vindt Murke het leukst ? Wel, geef mij maar die kleine blonde, het ziet er een grappig ding uit

50 jaar Eurosong

Om mijn dag van de wansmaak perfect af te sluiten, besloot ik te kijken naar "50 jaar Eurosong". Al jaren kijk ik niet meer naar dit festival van de wansmaak. Eurosong staat voor afgrijselijke songs, afgrijselijke kostuums, kitscherige choreografie, debiele commentaar van Andre Vermeulen en Anja Daems,... Maar Eurosong heeft in zijn 50 jarige geschiedenis toch enkele mooie song voortgebracht. Ik weet niet welke jury de 14 beste songs gekozen had maar er zat toch een hoop gekweel tussen o.a. 2 nummers van slijmbal Johnny Logan, Nicole met 'ein bisschen Frieden', Celine Dion, Dana international,.....

Persoonlijk vind ik "Poupée de Cire, Poupée de son" het beste Eurosonglied ooit. Niet toevallig is dit nummer geschreven door Serge Gainsbourg en France Gall heeft een prachtige stem met een uitermate mooie Franse rollende -r.

Op plaats 2 komt "Eres tu" van Mocedades. Dit nummer werd vroeger vaak afgespeeld op de bandopnemer van mijn ouders. Ik kon dit nummer als kleine jongen meermaals na elkaar beluisteren. En ook in 2005 staat dit nummer er nog altijd

Op plaats 3 komt dan "Waterloo" van Abba

Na een eerste selectie, zo gezegd via televoting (geldklopperij) zat mijn TOP 2 er al niet meer bij. De wansmaak sloeg weer toe want in de top 5 aller tijden zat Johnny Logan, Brotherhood of Man (ocharme !), Helena Paparizou (een bloedmooie Griekse met een draak van een song).

Uiteindelijk won ABBA en het siert de heren/dames van ABBA dat ze niet persoonlijk aanwezig waren op dit feestje van de wansmaak.

Omstreeks middernacht verplaatste ik mijn lichaam van mijn zetel tot mijn bed. Ik droomde van Marilyn Monroe, France Gall en ........ jawel, die blonde van K 3

6 opmerkingen:

Anoniem zei

volgend jaar op schwung

K 3

whoehahahahah

Murke verliest de pedalen

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

ik verkies die roste van K3

heten bok

Anoniem zei

zaterdag gewoon bekomen van een kater zeker, zoals een paar anderen?

de bevers zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
de bevers zei

waren er zaterdag die een kater hadden ??? Eén persoon heb ik zien buitenstrompelen dus waarschijnlijk zal deze een kater gehad hebben. Murke daarentegen stond op en voelde zich zo fris als een hoentje. Het is een kunst om nu en dan eens te schrikkelen !