zaterdag, oktober 15, 2005

Een avondje in de Roeséblan




















Gisterenavond was het een gezellig samenzijn in de Roeséblan www.roeseblan.be

Aanwezig waren de slange, het schaap, Murke en Inga (het verjaardagscadeau voor de slange). Later vervoegde "vrei goed marc" nog het gezelschap.

Een 4-tal uur hebben we gezellig gepraat, gekeken naar de borsten van Inga en vooral lekker gegeten en gedronken. We begonnen met olijven en overheerlijke pata negra. Daarna waagde het schaap zich aan een bouillabaise. De slange en Murke hielden het bij Foie gras (sorry Gaia).

We dronken 4 flessen wijn en alle wijnen waren goed tot zeer goed. De deskundige uitleg van het schaap werkte geestverruimend. Ondertussen vertelde de slange voor de 3de maal in 3 uur tijd de vertelling van zijn oortje en dat hij daarmee via de computer kon telefoneren. het Oguh-syndroom was reeds in zijn 40ste levensjaar ingetreden. De slange filosofeerde ook over cijfers. Hij zei : "ik ben 39 dus 3 + 9 = 12 en 12 = 1+2 = 3". Hij bekeek ons dan alsof hij de wet van Archimedes uitgevonden had maar wij begrepen zijn cijferlogica niet.

Inga zat ondertussen reeds onder de tafel en de slange vertelde me dat zijn hamstertje hem een vliegtuigreis naar Stockholm gegeven had als verjaardagscadeau. 't zal daar leuk worden eind december in Zweden.

Omstreeks 23h00 deden de heren slange en schaap een plechtige belofte. Nog voor het einde van 2005 zou de slange bij hem thuis een biljarttoernooi organiseren. Het schaap dat altijd pocht over zijn culinaire kwaliteiten zal voor alle aanwezigen zijn kookkunsten demonstreren. Voorwaar een prettig vooruitzicht.

Een ex-lief van 't mienwerkerke betrad het café. Ze kende "vrei goed Marc" en als volleerde detectives onderwierpen we de deerne aan een kruisverhoor. We kwamen zeer veel te weten over het mienwerkerke. Ik zal dat later eens publiceren als mijn X-rated weblog online is.

Omstreeks middernacht verliet ik het gezelschap. De rode wijn deed me dadelijk inslapen en terug droomde ik van het nichtje van Fredflik.

3 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Ik denk dat de slang om één of andere reden begon met de negenproef!

Anoniem zei

Uit goede bron heb ik vernomen dat de aanwezige heren een tijdje zeer stil waren en een beetje een stijven kregen toen mijn ex-liefje binnen kwam in roeseblan.
Murke zou als eerste de trappen zijn opgestapt richting sanitair na het horen van haar stem.
Gelukkig heeft Murke op Kloen Els D. niet gezien, dan pas zou het uit de hand gelopen zijn.

't mienwerkerken