donderdag, oktober 20, 2005

Scandinavië






















Van 16 tot 19 december trekt Murke er even op uit naar Stockholm in gezelschap van de slange, Ivan met het korte vingertje en onze Keniaan. Murke kijkt er ongelooflijk naar uit

Temperaturen schommelen er dan tussen - 12 en + 5° C. Hopelijk ligt Stockholm bedolven onder een laag sneeuw. Murke vindt sneeuw prachtig

Ik heb al wat lectuur gelezen ivm Stockholm en het ziet er mij zeer interessant uit. Ons hotel "Nordic Light hotel" (zie foto) ligt vlakbij "The absolut ice bar" (zie foto). Ik heb al eens een icebar bezocht, die gelegen was boven de poolcirkel. Je krijgt speciale thermische kledij en bij temperaturen van - 5° C krijg je Vodka of kruidenmengsels aangeboden in ijs. Het volledige interieur van de bar is ijs en een sfeervolle verlichting creëert een aparte sfeer. De slang zal er één trakteren in deze bar. Wel slang, neem maar een dikke portefeuille mee want een drankje kost er 85 SEK of een 370 Bef.

Verder is er in Stockholm een prachtige openlucht-schaatspiste maar ik weet niet of mijn reisgezellen zo romantisch ingesteld zijn om de schaatsen aan te binden.

Gisterenavond kreeg ik ook de transportgegevens door ivm het Kid Creole concert op 26 november te Roeselare www.rt83.be . 11 personen komen aan uit Londen maar één van de Coconuts nl. het Deense fotomodel/actrice/zangeres Gry Bay (zie foto) komt uit Kopenhagen www.grybay.com . Murke zal met veel plezier dit prachtig schepsel begeleiden

Geen opmerkingen: