woensdag, oktober 12, 2005

300 kms per uur op een moto

Onze schooldirecteur beweert dat het onmogelijk is om met een moto 300 kms per uur te
rijden.

Beste directeur,

  1. In de VS bestaat er een 200 mph - club (met zelfs een 300 mile - chapter of 483 km/u). Iedere biker die de grens van 200 mph (322 km/u) bereikt, wordt lid van deze club. Ga naar http://www.bonneville200mph.org/2004_motorcycle_records_and_mini.htm (De snelheden zijn uitgedrukt in mijlen dus vermenigvuldig met 1,6)
  2. Op onderstaande link zie je een zot die op een Italiaanse weg 299 km/u rijdt in een bocht. http://www.sundayarvo.com/more/?id=88 dus ik veronderstel dat deze man op een autostrade vlot de 300 kms haalt

Ben je nu overtuigd ?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De hayabusha of slechtvalk van suzuki was de eerste "straatversie " van een standaardmotor die vlot een top van 300km haalt. dit is reeds een 10tal jaar terug.
Daarna volgden al vlug honda met de blackbird en dan natuurlijk ook yamaha en kawa. Dat Hugo zo snel nie meer kan denken is te verstaan. . Ikzelf ga op een naked bike boven de 200. Dus met zo'n waskuipje voor u is 300 geen probleem. Alleen moet je enkele km vooruitdenken anders is het al gepasseerd voor dat je het ziet.

Anoniem zei

Minuutje hee !
Ik heb nooit beweerd dat het onmogelijk is om met een motor aan 300 per uur te rijden.
In de toenmalige discussie gaf ik direct toe dat op snelheidswedstrijden de 300 per uur wel overschreden wordt (door "beroeps" dus).
Waar het om ging, was dat ik vond dat de modale motorliefhebber nooit aan 300 per uur zou rijden, WANT:
1) toen waren er maar een vijtal motoren op de markt in België die de 300 konden halen,
2) de weinige liefhebbers die tóch zo'n motor hadden... ik zei toen dat ze het niet zouden durven.

Ik ken er meerderen die de 250 reden, maar dat is nog geen 300!
Peet'n beweerde toen dat hij er seffens 10 kon bijhalen die de 300 reeds reden. De reus beweerde dat hij (met zijn vroegere motor) een paar keer de 300 reed.
Dát geloofde ik niet en toen zei ik dat de eerste (uit de streek) die aantoonde (en niet "beweerde") dat hij (of zij)de 300 reed, een etentje te goed had. DAAR BLIJF IK BIJ !!! (ik denk niet dat ze van Amerika zulen komen voor een etentje hee!)