maandag, juni 19, 2006

Ray















Gisterenavond besloot ik één van de films te bekijken uit mijn digicorder TV-theek.

Ik koos voor Ray, de film over het leven van Ray Charles.

En wat heb ik genoten !!

Dit is werkelijk een prachtige film die bijna 3 uur duurt. Je ziet Ray Charles als een geniale muzikant maar ook als vrouwenzot, heroineverslaafde,.... Verder zijn er flashbacks naar zijn kindertijd in het Zuiden. Ook de rassenscheiding komt aan bod en dit alles is op een sobere maar O zo mooie manier verfilmd.

Soms glimlachte ik spontaan voor mijn scherm. Op andere momenten werden mijn ogen lichtjes vochtig van ontroering of van het aanhoren van prachtige muziek.

Jamie Foxx vertolkt op een werkelijk sublieme manier de rol van Ray Charles en kreeg er dan ook terecht een oscar voor.

Een ideale film om te bekijken in de juiste stemming nl. als je niet zal gestoord worden, kaarslicht en een glas rode wijn.

Geen opmerkingen: