donderdag, juni 29, 2006

Manu Chao



Ergens midden jaren '80 leerde ik via een vriendin Mano Negra kennen. Ik was direct weg van die muziek en samen met die vriendin gingen we naar de AB alwaar Mano Negra optrad. De zaal was bijna uitsluitend gevuld met Franstaligen want in Vlaanderen was deze band nog niet gekend. We werden werkelijk van onze stokken geblazen, zo'n prachtig optreden was dat.

Bij mijn thuiskomst kon ik niet zwijgen over deze band en een paar weken later gingen we met een zestal mensen naar het voetbalstadion van Lille (F) alwaar Mano Negra optrad. Terug fenomenaal en "vrei goe Marc" heeft dan voor de eerste keer in zijn leven gestagedivet met als gevolg een dikke lip. Een jaar later stond Manu Chao en Mano Negra reeds op Rock Torhout

Vanavond treedt Manu Chao Radio Bemba Soundsystem op tijdens Rock Werchter en ik ben ervan overtuigd dat hun "Patchanka" nog altijd zo aanstekelijk zal werken. Murke zal zeker vooraan shaken, bij voorkeur tussen schaarsgeklede "café au lait"-schoonheden.

Verder zal Murke vandaag op Werchter nog Tool, The Deftones en de RHCP bekijken

Geen opmerkingen: