zondag, juni 25, 2006

Een weekendje Graspop



















Graspop is vooral er even uit zijn met vrienden en daarbij nu en dan een optreden meepikken.

Op vrijdag backstage op een losse, relaxte manier gesproken met diverse journalisten, mensen van Graspop,..... Het gespreksonderwerp bij uitstek waren de ridicule eisen van Axl Rose. Zo moest er voor meneer een overdekte tunnel zijn van de backstage tot het podium. Op vrijdag belde men de organisatie met de vraag om ook vervoer te voorzien in deze tunnel. 't is amper 20 meter. Op zo'n moment verdient het super-ego een welgemikte stamp in zijn kl.t.n

Op vrijdag heb ik vooral genoten van Lacuna Coil (zie foto). Whitesnake heb ik aan mij voorbij laten gaan want Graspop was plots graspollenpop met alle gevolgen van dien voor Murkes neus.
Ontgoocheling van de dag : Michael Schenker Group

Zaterdag was voor Murke de beste dag met goede optredens van The Datsuns, New York Dolls en een magistraal optreden van Jon Oliva's Pain. Dan maakten we ons op voor de ontvangst van Dinsdagliefje en samen met verdorven geesten Elsbabbel, Bol en Dinsdagliefje (en ook mienwerkerke Arne) hebben we 't mienwerkerke een peer van jewelste gestoven (zie ook http://elsbabbel.blogspot.com )

Dan Guns & Roses. In mijn achterhoofd zaten die ridicule eisen van Axl Rose. Verder begon de groep 1h20 te laat. Maar ik was nog bereid dit door de vingers te zien.
het begon met krachtig vuurwerk, mooie podiumopbouw, mooie lichtshow maar ...... ondermaats optreden. Een bende studiomuzikanten die speelden zonder ziel, Axl Rose is een beperkte zanger en pianist en jongens hoeveel solo's hebben we niet moeten doorstaan.

In het totaal een 7-tal goede nummers en voor de rest slijmballenmuziek, lange pauzes tussen de nummers en middelmatige solo's. Ik zou zeggen terugkeren in september maar Murke zal er zeker niet zijn.

Na een lange dag muziek, lachen, goede gesprekjes, Grimbergen van 't vat verliet Murke om 02h00 het terrein. Bij het buitengaan stond de bereden politie klaar. Eén man en een zeer knappe vrouw op een paard. Geestige heavies vroegen of ze de paarden mochten strelen en het verwonderde Murke dat die dieren zo kalm bleven. Een andere grappige heavy ging nog iets verder en streelde het been van de vrouwelijke politieagente. Beide agenten schoten in een lach en dit werd geapprecieerd door de omstaanders. Ook Murke begon te lachen

Zondagmorgen was het bewolkt en bij het betreden van het terrein riep men af dat diverse zaken gevonden waren op het terrein o.a. portefeuilles, GSM's, sleutels en .... het ego van Axl Rose :-)

Backstage nog enkele Grimbergens van 't vat gedronken en dan sloeg de metaalmoeiheid toe en verliet Murke Dessel. Saxon en Motörhead zullen voor een volgende keer zijn

Ik wil nog eindigen met een mopje van Fredflik

DE POLITIE IS JE VRIEND ......................................................................................... in elkaar aan het slaan

Morgen plaats ik hier nog enkele sfeerfoto's

5 opmerkingen:

Elsbabbel zei

het was echt zalig en overgetelijk !
mienwerker bij de lepels gehad ! om nooit meer te vergeten !
ik hoop dat we dit nog steeds zullen doen als we 102 zijn...

Anoniem zei

Wat ? Onvergetelijk ?? Ononononvergeteeettttteeellllijk !
Enne, babbels, we worden high voor we binnen zijn als we 102 zijn. We pakken zeker weer de 'mannenentree'. Ik help het wel te onthouden. Bol, hoe lang loopt je rijbewijs ? Stef, wil je dan voor de kleinkinderen zorgen ? Hein : ja, je mag mee. Dinsdaglief.

Anoniem zei

Ongelooflijk, zulke moaten, awel dinsdagliefje draag er zorg voor, want veel van die soort zijn er niet meer te vinden.

Ook op andere dagen is dat poepke aanwezig. En ik die dacht dat vrouwen kletstantes zijn !
Tetje

Anoniem zei

ik heb echt genoten om jullie genot
BOL

Anoniem zei

kleine correctie :
ik heb echt genoten VAN jullie genot
BOL