vrijdag, juni 09, 2006

Het Derde Geheim










Tot diep in de nacht gelezen in het boek "Het derde geheim" van Steve Berry.

Momenteel iets meer dan de helft van het boek gelezen en het is een echte pageturner. Het betreft een zeer recent boek en liefhebbers van Dan Brown, Monaldi & Sorti maar ook Robert Goddard zullen dit boek zeker kunnen appreciëren.

Het verhaal speelt zich hoofdzakelijk af in het Vaticaan. Het verhaal staat bol van intriges, machtswellust tussen kardinalen, geheime geschriften,.... Dit alles doorspekt met beschouwingen over de kerk en het geloof. Aan de basis van het verhaal ligt het onderstaande

1917. In Fatima (Portugal) verschijnt Maria aan een paar boerenkinderen en doet drie cryptische voorspellingen. De eerste twee worden openbaar gemaakt. Maar de tekst van de derde voorstelling wordt angstvallig door de pausen in de Vaticaanse archieven geheimgehouden.

Nu vertrek ik naar het Arrow festival in Nederland maar het boek zit in mijn reiskoffer. Vannacht zal ik in mijn hotel in het Duitse Bocholt de rest van het boek lezen. Het vooruitzicht doet mij al glunderen.

Volgende week breng ik het boek terug naar de Roeselaarse bibliotheek "De Vriendschap". Liefhebbers van het genre kunnen het o.a. daar ophalen.

Meer info over dit prachtige boek vind je terug op

http://www.crimezone.nl/showbook.php?titleID=2299

Geen opmerkingen: