zaterdag, november 05, 2005

De nieuwe papa

Gisterenavond werd er weer duchtig gefilosofeerd. Ivan met het korte vingertje, 't mienwerkerke, de reus, tetje en Murke waren de filosofen van dienst.

Ze waren vooral geïnteresseerd hoe ik als vrijgezel leefde. Op een bepaald moment zei ik dat ik mijn kleren soms in verschillende kamers uitdoe bijv. mijn schoenen in de living, een tijdje later mijn sokken in mijn bureau. Mijn broek in de badkamer en de rest in de slaapkamer. 's Morgens zoek ik dan alles terug. De aanwezigen droomden daarvan maar als je getrouwd bent of samenwoont kan dat volgens hen niet meer.

't mienwerkerke was het huis ontvlucht want zijn eega had hem weer bestookt met woorden als k..sen en str..ken,.... waarop 't mienwerkerke voorstelde om even te wisselen m.a.w. ik zou voor een week de nieuwe papa zijn van borre en de kok en 't mienwerkerke zou voor één week vrijgezel zijn in Murkes appartement.

Ook Ivan met het korte vingertje (volgens tetje was het Ivan met het korte pietje !) was direct bereid tot een ruil.

Dinsdagliefje en Sas met de guitige sproetjes zullen dus volgend jaar één week kunnen genieten van de perfecte echtgenoot Murke. Murke zal de ideale vader zijn voor de kinderen. Verder zal hij Sas en dinsdagliefje met het nodige respect behandelen. En waar tot nu toe hun seksleven beperkt bleef tot iedere eerste zaterdag van de maand van 20h00 tot 20h10, zullen we iedere morgen, badend in ons zweet, wakker worden na een ongelooflijke liefdesnacht.

Volgende taferelen zijn echter mogelijk als Murke na 1 week terug verhuist naar zijn appartement. Ten huize Sas neemt Sas met tranen in de ogen afscheid van Murke. In haar armen draagt ze de kleine Ronny die volgende woorden uitbrengt : "Mama, snik snik, ik wil deze nieuwe papa behouden, snik snik". Ten huize dinsdagliefje moet ik dinsdagliefje lostrekken van mijn lijf. Haar moeder zegt met : "Murke, je bent de ideale schoonzoon. Jammer dat die vuilbaard nu weer bij mijn dochter komt"

Laat maar weten welke week er past voor jullie. Sas en dinsdagliefje, houden jullie ook rekening met de maandelijkse kalender want 't zou erg zijn als Murke op bezoek is, ook Marie aanwezig is.

Durven ze het experiment aan ?

P.S Voor Sas en dinsdagliefje. Hieronder het menu dat ik wens tijdens die week

maandag : Vlaamse boerenkost bijv. hutsepot
dinsdag : Scampi's in looksaus
woensdag : Spaghetti
donderdag : Kip massala
vrijdag : biefstuk met frietjes
zaterdag : Murke nodigt jullie uit op restaurant voor een "romantic diner by candlelight"
zondag : stoofvlees, hou het warm tot ongeveer 16h00 want 's morgens zit ik op café

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bezint voor je begint ! Hierbij laat ik je het volgende weten ivm de papa die je denkt te overtreffen.
1/Menukeuze = voor mij gelijk, want het mienwerkertje kookt (bijna)iedere dag. De kok kiest bij ons.
2/ Plooiwas (ja daar gaan we) = gedaan tegen dat dat ik thuiskom.
3/ Glas witte wijn inschenken op het ogenblik dat ik de deur opendoe na het werk.
4/ Vuile was IN de wasmand (onmiddellijk !)
5/ Vaat ledigen
6/ Stofzuigen
7/ Hout binnenhalen.
8/'t Mienwerkertje is délégé in het voetbal. Op zaterdagmorgen zorgen voor de preminiemkes en vooral bestand zijn tegen gebrul, getier en geroep tijdens hun douchke, soms schoenen openenen bij vriesweer, zeker op de menu veters knopen tijdens de match. Troost na de match : bij goals van Dosko evenveel pinten drinken (oei, goeie ploeg wèje !)
9/ Tuin onderhouden (ja, ook in de winter) want 't mienwerkertje heeft een huis met veel groen gekozen.
10/ Boodschappen doen (ja, DAN krijg je de auto) en ALLES meebrengen zonder een lijstje te krijgen (ttz als je 't mienwerkertje wenst te overtreffen)
11/ Ruttelen, pruttelen tegen de kids indien nodig en agenda ondertekenen (je vrouw in spé haat dat). De knuffel doe ik wel.
12/ Thuis zijn als ik thuiskom en indien niet : een GRONDIGE reden per sms laten weten. Ik drink ook graag een pint (of 2.)
13/ Masseren moet je kunnen als de beste. En dat kan het mienwerkertje !
14/ Op donderdagavond squashen met de man met het korte vingertje EN winnen.
15/ Dinsdagavond het pand verlaten, want mijn minnaar komt langs.
MOEST je het nog zien zitten, dan laat ik je een datum weten, samen met nog een paar puntjes...
Dinsdagliefje

de bevers zei

Wel wel, ik had je iets avontuurlijker voorgesteld. Een ECHTE man doet het als volgt. Hieronder mijn antwoord op je diverse puntjes en enkele extra puntjes

1. Jij mag kiezen wat je kookt
2. Ik ken nog een Poolse die dat wil doen
3. glas witte wijn OK geserveerd door Murke verkleed als ober
3 bis een tussendoortje in bed
4 we dragen enkel eetbare slips en kledij gedurende een week
5 we gebruiken enkel kartonnen borden en bekertjes. uitzondering : bij het sensueel verorberen van witte wijn met aardbeien
6 zuigen ja !! maar geen stof
7 mijn lichaam verspreidt zoveel warmte dat er geen hout nodig zal zijn
8 OK
9 Ik bel wel met Sparre
10 geen enkel probleem
11 we zullen de ettertjes eens opvoeden
12 vanzelfsprekend zal ik thuis zijn. je zal me smachtend naar liefde aantreffen in je divan
13 't mienwerkerke heeft vroeger les gevolgd bij Murkes "cursus masseren". Hij kreeg een voldoende. ter vergelijking Lorre had onderscheiding maar Murke behaalde grootste onderscheiding. Een citaat van een cursiste "Als Murke mij masseert, is het alsof ik 6 meter boven de grond zweef, ZALIG"
14 Dit is niet echt een uitdaging
15 OK
16 (extra punt) 's avonds zeg ik tegen jou "Bj..n .pen gie t..ve en dan zeg jij "R..n g..n ond"

Laat maar weten wanneer het past. Hou rekening met Marie