vrijdag, juli 01, 2005

zomer 2005







Met het mooie weer en het feit dat de zon pas laat ondergaat, veranderen de gewoontes van Murke lichtjes. Vooreerst ga ik zelden voor 1h00 's nachts slapen. Verder slaat de leesmicrobe toe. Zopas "de dag na morgen" van Allan Folsom uitgelezen. Dit is een uitstekende thriller van 600 pagina's. Een ideaal vakantieboek, een echte pageturner. Ik heb het boek teruggebracht naar de Rodenbach bibliotheek van Roeselare. Dus liefhebbers, ga ervoor. Meer info ivm het boek vind je op volgende link http://www.crimezone.nl/showbook.php?titleID=378

Qua televisieaanbod is het momenteel povertjes gesteld maar toch kijk ik bijna dagelijks naar twee programma's nl. De Canvascrack op Canvas en iets na elven de luchtige talkshow "Zomer 2005". Ik vind dat Jan Leyers dat uitstekend doet als moderator van "zomer 2005". Hij luistert, reageert gevat, laat zijn gasten in hun waarde en is tevreden met een rol op de achtergrond m.a.w. de gast is belangrijker.

Verder vind ik het gehele concept geslaagd. Mooi camerawerk, tussenstukjes van de backstage en vooral de diverse rubrieken :

  • de foto van Lieve Blancquaert : ik vind het mooi hoe ze op een ongedwongen manier omgaat met de personen die ze fotografeert
  • Die gekke Pascale Platel : mooie verhaaltjes....
  • Vive la Bête : ik hoop dat Danny & Els in het echt ook zo'n losbollen zijn en dat het geen pose is. Indien ze in het echt zo zijn, chapeau
  • de Mexicaanse taxichauffeur Alejandro

En voor de rest neem ik er het afschuwelijk Antwerps accent van Axl Peleman maar bij. Kortom Zomer 2005 is een ideale laatavondshow tijdens de zomerperiode.

Mensen die "de Laatste Show" missen. Wel, ik heb goed nieuws. Matanza bezorgde me een hilarisch fragment met Prins Filip, Marc Uytterhoeven en Guy Mortier. Bekijk het op

http://www.bigfun.be/Movie/De%20laatste%20show.htm

Geen opmerkingen: