maandag, juli 25, 2005

Murke in Albuquerque
























Zaterdag even rustig Albuquerque verkennen.

Eerst en vooral wou ik even langsgaan bij het "rattlesnake museum". Ik wou wel eens alles weten over deze beestjes. De ratelslangen zaten hier veilig achter het glas en hopelijk blijft het op mijn reis bij deze exemplaren achter glas.

In dit museum verneem je alles over ratelslangen. Zo is de topsnelheid van de snelste ratelslang ............. 5 kms per uur. Dus zelfs Murke is sneller dan dit. En verder heb je in Amerika meer kans doodgebliksemd te worden dan een dodelijke beet van een ratelslang te bekomen.

Bekijk even de mooie site van dit museum www.rattlesnakes.com en test even je kennis ivm ratelslangen. Ga naar "contests and other fun stuff " en test je kennis op de rattlesnake trivia quiz. Even zien of het exemplaar in Pittem alles weet over zijn soortgenoten ?

Bij het buitenkomen was het kwik weer gestegen tot 96°F. Dus zocht ik de airco op van een prachtig museum nl. "Het New Mexico museum of natural history & science".

Murke is op wetenschappelijk gebied niet zo onderlegd maar het interesseert hem wel enorm. Zo, was er een prachtige voorstelling in het planetarium nl. "explore the universe" waar je een kijkje kon nemen in andere melkwegstelsels. Uitermate boeiend en op zo'n moment voel je jezelf toch zo nietig.

Verder een prachtige film gezien in het Dynatheater nl. Adrenaline Rush, waar je basejumpers, parachutisten,.... volgt (een overweldigende sensatie). Leonardo Da Vinci schetste in de jaren 1500 al een parachute en 500 jaar later hebben ze uiteindelijk getest of deze parachute inderdaad zou werken. Verschillende universiteiten hebben hier aan meegewerkt en je ziet de test in de Mojave-woestijn. De parachute is een enorm gedrocht van doeken en hout en toch lukte het m.a.w. Leonardo Da Vinci moet een enorm slimme mens geweest zijn

Meer info op http://www.nmnaturalhistory.org/

's Avonds reed ik richting Central Avenue tussen 1st en 6th street. Hier was het te doen en inderdaad hier brandde de lamp. Ik ging binnen in "The Library" om iets te eten en kreeg een tafeltje op het terras met zicht op Central Avenue. Excellent. In "The Library" liepen alle diensters gekleed als in de videoclip van Britney Spears nl. een wit bloesje, los geknoopt tot boven de navel, een zeer kort Schots rokje max. 10 cm lang, witte kousen tot aan de knie. Stel je dan 10 latinobabes voor in zo'n outfit en je bent er (zie foto). Jongens, jongens,.... in Albuquerque zit er waarschijnlijk ergens een nest schone vrouwen.

En op Central Avenue gebeurde het allemaal. Blijkbaar was cruisen hier in de vooravond het van het. Zowel mannen als vrouwen passeerden hier aan max. 5 kms per uur om zich te tonen. Zo zag je een zeer verscheiden allegaartje :

  • De juppies in superdeluxe 6 liter bakken, muziek vollen bak
  • De gangsta-rappers (inclusief bandana en tattoo's) in zelf opgezette oude Amerikaanse bakken met vooral veel bas in de boxen en vooral "hoe kijk ik het best als een stoere, echte gangster"
  • Talrijke bikers bijna uitsluitend op Harley's en allemaal zonder helm. Blijkbaar is dit hier niet verplicht want de politie was massaal aanwezig en ze reageerden hier niet op
  • maar het mooist van al waren de 'booming cars'. Auto's waarvan de wielen omhoog en omlaag kunnen. Zo kunnen ze bijv. hun linkerwielen een 1/2 meter hoger zetten dan hun rechterwielen of kan hun wagen dansen op de muziek in de wagen. Dit is puur machogedoe maar is mooi om te bekijken.

Op naar "The Bubble Lounge" in central avenue. The Bubble lounge is een lounge-club waar je enkel kan roken en Turkse koffie kan drinken in een uiterst relaxte sfeer. Bij het binnenkomen zaten zowel vrouwen als mannen daar in zetels dikke sigaren of een waterpijp te roken.

Er kwam een tafeltje vrij op het terras en Murke bestelde een waterpijp (apple flavour) en een Turkse koffie. En zowel de waterpijp als de Turkse koffie waren uitstekend. Ondertussen bekeek ik het schouwspel op Central Avenue en het viel me op dat er zeer veel politie aanwezig was, alsook had iedere zaak zijn eigen 'security staff'. Met andere woorden het onveiligheidsgevoel zit er echt ingebakken bij de Amerikanen en het leek me volledig onterecht.

Ik had al verschillende heavies zien voorbijlopen en ik vroeg aan een Motörhead exemplaar of er ergens iets te doen was en hij zei dat er metaloptredens waren in "The Launchpad" op 6th Street. Op het programma 5 tribute-bands van New Mexico.

Na mijn waterpijp trok in naar "The Launchpad". Een zeer gezellige rockkroeg annex concertzaal. Het publiek bestond uit heavies, punkers, goths,... en opvallend er waren bijna 50% vrouwen aanwezig (wat in België zeker niet het geval is).

Iedere band kreeg 30 mins om zich te tonen en tussen de optredens was er telkens 30 mins. pauze. De band marker 12 begon en de zanger zei : "we are Marker 12 from ...... (kon ik niet verstaan) waarop er iemand uit het publiek riep : "cowboys don't play metal !" en er ontstond zowaar een humoristisch onderonsje tussen de zanger en de roeper of hoe metal en humor toch kunnen samengaan.

Ik raakte aan de klap met enkele hardrockers en hardrocksters maar het waren echte cliché hardrockers met een woordenschat van 1000 woorden. In iedere zin kwam het woord dude, fuck, en ja hoor daar hebben we weer "awesome" voor. Gelukkig zijn er nog tal van andere hardrockers want aan dit zootje navelstaarders had ik niet veel.

Ik dronk nog een margarita in "The Lauchpad" www.thelaunchpadrocks.com en vertrok dan richting hotel.

Morgen vertel ik over mijn sportieve zondag in Albuquerque

Murke, Albuquerque 9h30 pm

1 opmerking:

Anoniem zei

maar 50% vrouwen...
zou beter eens afkomen zeker ?
bubbles