maandag, juli 18, 2005

awesome !

"Awesome" is een woord dat Amerikanen te pas en te onpas gebruiken. Net zoals de Nederlanders alles "leuk" vinden, vinden de Amerikanen alles "awesome". Awesome betekent fantastisch, super. Omdat 'awesome' constant gebruikt wordt, heeft het woord volgens Murke geen betekenis meer en daarom weigert hij resoluut het woord te gebruiken.

Eén uitzondering echter, gisteren na het optreden van Whitesnake, zei Murke luidkeels "AWESOME". Want dit was werkelijk hét van hét ! www.whitesnake.com

Vooreerst de concertzaal "The Pageant". Indien je een perfecte concertzaal van 2.000 personen dient te ontwerpen dan mag je "The pageant" nabouwen www.thepageant.com

En dan de show. Op het podium podiumbeest David Coverdale, wat een entertainer en wat een stem. Verder twee supergitaristen, uitstekende bas, ondersteunende keyboards en vooral wat een drummer nl. Tommy Aldridge. Hij speelt op een gigantische drum met tientallen cymbalen. In het midden van het optreden geeft hij een drumsolo. Zijn drumsticks gaan ongelooflijk snel. plots werpt hij zijn drumsticks weg in het publiek en drumt hij een 2-tal minuten verder met zijn handen en vuisten. Awesome !

Opmerkelijk is dat de zaal voor de helft gevuld is met 20-ers. Dat kan ook niet anders want hier heb je op de radio meerdere zenders die volop aandacht besteden aan 'Classic Rock', terwijl men in arm Vlaanderen enkel Donna en Q music klonen op antenne heeft, die enkel 'rubbish' op hun playlist plaatsen

Ik raak zowaar in een roes tijdens het optreden. Alles rondom mij vervaagt. Ik voel me een beetje zoals in de film "From Tusk till dawn". Ik bevind me in een gigantische bar bevolkt met Salma Hayeks, luide rock en ieder moment kunnen ze allen veranderen in vampiers.

Zopas ontwaakt. In mijn nek bevinden zich twee kleine prikwonden. Zo dadelijk zal ik genieten van mijn laatste ontbijt in St. Louis om dan via de Route 66 de staat Missouri te verkennen. Eindpunt vanavond is Joplin (zo'n 450 kms van St. Louis)

Murke, St. Louis 7h20 am

1 opmerking:

Anoniem zei

nou, lekker, twee gaatjes in je kopsteuntje

wgm