woensdag, juli 06, 2005

Wat voeren Matanza en David Davidse in hun schild


David Davidse en Matanza zijn momenteel bezig een activiteit te organiseren. Deze activiteit zou plaatsvinden eind augustus / begin september en de genodigden zouden zich kunnen meten op kunstgebied. Murke ontfutselde aan deze twee kletswijven het volgende : één van de opdrachten zou zijn dat elk van ons een schilderij zou maken, alle benodigde materialen zouden aanwezig zijn op de geheime locatie. Verder ving ik ook iets op ivm muzieknoten en muziek. Vanzelfsprekend zou er ook drank zijn en een BBQ. Voor de rest weet ik ook niets meer maar ik hou mijn oren open ! Matanza mailde me zopas deze foto. Het betreft een 3D-tekening van een coca-cola fles (prachtig ! je zou echt denken dat er relief in zit). Matanza schreef erbij "Murke, scherp je kleurpotloden maar".

Wel Matanza, qua tekenen en schilderen was ik jaarlijks gebuisd in het College en ik deed nochtans mijn uiterste best maar ik ontbeer elke vorm van tekentalent. Toen ik 12 jaar was moesten we van school uit een schilderij maken en dat moesten we afgeven aan een eenzame bejaarde (mijn eenzame bejaarde was een 83-jarige man op de Kapelhoek). Ik had mijn uiterste best gedaan om 2 eendjes in het water te schilderen. Toen ik thuis kwam, toonde ik fier mijn schilderij en mijn moeder zei, uit beleefdheid, dat het mooie koeien waren in het gras terwijl ik eenden in het water geschilderd had. Ik was te beschaamd om mijn schilderij af te geven aan die eenzame bejaarde van 83 jaar op de Kapelhoek. Jaren heb ik hieromtrent schuldgevoelens gehad.

Maar Matanza en David Davidse, ik zal met alle plezier deelnemen aan jullie vreemde, geheimzinnige kunstactiviteit. Al weet ik nu al dat ik de pispaal zal zijn en dat mensen zullen lachen met mijn werken. En toch zal ik opnieuw proberen iets moois te produceren Posted by Picasa

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sneller dan dorpsroddel kan het inderdaad niet gaan...
Nog geen 24.00 u na onze geheime vergadering te midden het rampgebied worden onze plannen reeds uitgebracht...
Inderdaad David en Matanza zijn op het idee gekomen om eens de createve kanten van ons teergeliefde vriendjes en vriendinnetjes op de proef te stellen.
Dit zou doorgaan op zaterdag 27-08 a.s.
Lokatie tijdstip en opdrachten blijven geheim tot 26-08-2005 om 23.59...
Aangezien ik me vanaf vandaag terug trek in d'Ardennnen en nonkel David zijn dag doorbrengt in de wasserette, moeten jullie wachten tot volgende week op verder nieuws.

groetjes Matanza

Nonkel David brengt een dezer ook zijn woordje...

Anoniem zei

Tijdens het hoogtepunt van mijn wasseretteactiviteit namelijk het droogzwieren van mijn vuile was door mijn wasmachine waar ik dan boven op zit en geniet van de trillingen werd ik opgeschrikt door het geluid van mijn mobieltje.Matanza vertelde me dat
we weer eens ons mond hadden voorbij gepraat.Inderdaad eind augustus of begin september gaan de Bevers de creatieve kunsttoer op. Hele leuke opdrachten staan op het programma...
Het wordt eens iets totaal anders.
We verwachten dan ook dat iedereen zal deelnemen. Verdere inlichtingen volgen nog...
vriendelijke kunstgroeten van nonkel
David. Doei