dinsdag, juli 19, 2005

Thunderbolt and lightning



Overnachtingsmogelijkheden zijn er meer dan voldoende in de VS. Langs de innerstates vele reclameborden waar men vooral focust op prijs. Bij ieder stadje bevinden zich minstens een 10-tal motels en hotels en het loont de moeite om de prijzen te vergelijken. Velen hebben lichtreclames waarop bijv. te lezen staat "rates from 39 $, free wireless internet, free continental breakfast". Wanneer je dan binnengaat, krijg je soms te horen aan de receptie dat de prijs 79 $ is. Als je dan zegt dat je dacht dat er 39 $ geafficheerd stond, heb je 3 mogelijkheden. Ofwel blijven ze bij 79 of stellen ze 59 $ voor of gaan ze akkoord met 39 $. Murke wenst niet meer te betalen dan de geafficheerde supertarieven en als je gemiddeld drie hotels/motels bezoekt, krijg je bij één van de drie gegarandeerd het supertarief. Want de bezetting van deze hotels/motels schommelt meestal maar rond de 50% en een extra kamer is voor hen leuk meegenomen

Microtel is een uitstekende motelketen. Je slaapt er voor 40 à 50 $ per nacht (1300 à 1600 Bef) en daarvoor heb je het volgende :

  • grote kamer met queen size bed, bureau, zithoek, TV met 75 kanalen, ruime badkamer
  • gratis wireless internet. Dit lukt ook vanaf de parking dus als je gratis op het net wenst te gaan, zet je dan op de parking van een microtel-motel en je kan op het internet
  • in de meeste hotels/motels mag je gratis bellen binnen de zone. In alle microtel-vestigingen mag je echter volledig, onbeperkt gratis bellen binnen de VS (van New York tot Los Angeles)
  • gedurende je verblijf gratis koffie en fruitsap te verkrijgen. Ook dit onbeperkt
  • 's morgens continental breakfast. Stel hier niet veel bij voor, dit is enkel een koffie met een muffin. Wat verlangt Murke naar een boterham met een sneetje jonge Gouda-kaas

Vandaag zag ik echter langs de weg "next exit, motel 19 $". Ik dacht ik kijk even wat het is. Ik kwam aan bij een motel dat veel weg had van het Bates motel uit de film Psycho van Hitchcock (zie foto). Je weet wel de film met Anthony Perkins in de hoofdrol en met de meest angstaanjagende douchescene uit de filmgeschiedenis.

Op de parking van dit motel slechts 2 wagens, een pick-up en zo'n zwarte Amerikaanse slee waar mijn peter mee reed (maar dan voorzien van vele builen). Eigenlijk moest ik dan al rechtsomkeer gemaakt hebben want slechts 2 wagens op de parking zegt meestal veel over de kwaliteit van het motel.

Ik ging toch binnen en achter de toonbank bevond zich een griezel. Ik dacht terug aan Norman Bates van psycho. Ongeschoren, een scheve pet op zijn hoofd en op zijn hemd enkele bloedvlekken. Hij had waarschijnlijk zopas een konijn geslacht of anders ........

Ik moest hier weg geraken op een beleefde manier want mijn zesde zintuig waarschuwde me dat iets hier niet pluis was.

Norman : "How can I help you, sir" (zie hij op een uitermate valse, slijmerige toon)

Murke : "Is the rate 19 $ pro night ?"

Norman : "Yes, it is"

Ik moest een reden vinden om hier weg te geraken en ik zei het volgende

Murke : "OK, first I have to be in town and then I come back"

Ik draaide me om en probeerde weg te gaan en toen zei

Norman : "But, perhaps you could check in first and head for town afterwards"

Zijn handen waren nog steeds niet zichtbaar geweest, ze lagen achter de toonbank en misschien had hij wel een gigantisch slagersmes vast. Ik zei kordaat "I come back" en haastte me naar mijn wagen.

In dit motel had ik zeker geen oog toegedaan. Wat een 'creepy place'

In Joplin reed ik af en betrok een kamer in het Microtel - motel (www.microtelinn.com ). Op de radio hadden ze gewaarschuwd voor "heavy thunderstorms" in Southwest Missouri.

In mijn hotelkamer las ik de laatste pagina's van het boek "Kentucky Killer" van Arne Dahl. Een uitstekende thriller van Zweedse makelij. Een absolute aanrader

Om middernacht sloot ik moe maar tevreden mijn ogen en vertrok naar dromenland.

"Thunderbolt and lightning, very, very frightening" zong Freddie Mercury in 'Bohemian Rhapsody". Wel om 2h00 passeerden de "Heavy Thunderstorms" over Joplin.

Normaal gezien is Murke niet bang van onweer maar dit was andere koek. Extreem luide donderslagen, continu bliksems en een zwaar blijvend dondergeroffel dat zelfs de ramen en het bed deed trillen. Dit ging gepaard met uiterst stevige windstoten en een zondvloed. Plots extreme bliksemschichten en uiterst luide donderslagen. De radiowekker viel uit en floepte weer aan op 12.00 dus waarschijnlijk was de bliksem ergens vlakbij ingeslagen en veroorzaakte dit een korte kortsluiting. Ik werd waarlijk bang en lag als een klein kind op mijn bed met mijn oren onder het kussen om het geluid te dempen.

Bijna drie uur duurde dit natuurfenomeen. Hoeft het gezegd dat Murke niet veel geslapen heeft en eerder vermoeid is.

Nu verlaat ik de staat Missouri en vervolg ik mijn weg in de staat Oklahoma

Murke, Joplin 9h20 am

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ѕomeone necesѕarilу lend a hаnd tο maκе ѕeverеly poѕtѕ I would state.

This is the very first time I frequented your wеbsіte pagе and up to now?
I аmazed ωith the anаlyѕis you mаde to creаtе this ρarticular put up increԁible.

Εxcellent task!

my weblog :: de perfecte Kraamcadeaus

Anoniem zei

My brotheг recommended І mіght like thіs ωebsitе.
He was entirеly right. Thіs post actuallу made my dаy.

You can not imаgine јust how much time I
haԁ spent foг thіs іnfo! Thanks!


Also ѵіsit my web pagе :: kraamcadeaus

Anoniem zei

The 'Les Miserables' actress rocked a light pink duchesse
satin backless column gown by Prada which she chose
only three hours prior to the show. Radley, a corgi-spaniel
mix, and Roman, a Chihuahua mix, have lived with Chastain for
many time. The child is watching the sparkler, so while the sparkler illuminates her face, it can be blurred because she moved her head.



My webpage - skalba.De

Anoniem zei

Αppгеciatе thе recοmmenԁatіon.
Will try it out.

my blog - babydeken