donderdag, juli 14, 2005

Chicago - Springfield
















Mijn wagen opgehaald bij Alamo op Chicago O’Hare airport. Gelukkig had dinsdagliefje me gewaarschuwd dat ze me waarschijnlijk een duurdere upgrade zouden proberen aan te smeren, wat ze dan ook deden maar Murke weigerde resoluut.

Ik kreeg een prachtige, bordeauxkleurige NISSAN-Altima (ik denk niet dat deze versie bestaat in Europa), een 2,5 l berline met veel power. Jammer genoeg mag je op de meeste plaatsen in de VS maar 55 miles (95 kms) rijden en weg van de highways/innerstates 45 of 30 miles.

Op mijn dashboard en op mijn stuur, veel te veel knopjes etc… Maar het belangrijkste had ik snel onder de knie nl. de radio en de airco (want om 9h00 ’s morgens was het reeds 82° F, of te wel 28° C). Ik geef nog even de formule voor de omrekening ° F naar ° C nl. (82°F – 32 x 5/9 ) .

Ik had een beetje schrik om me tijdens de morgenspits in de heksenketel van Chicago te mengen maar dat viel zeer goed mee. Ik wist op voorhand dat ik innerstate 294 south moest volgen en dat verliep uitermate vlot. In Amerika dien je wel op voorhand te weten welke autostrade je nodig hebt en welke richting je uitgaat (north, south, west, east) want bijna nergens staan steden aangeduid.

Na ongeveer 30 kms rijden was ik buiten Chicago en nam ik de I 55 richting St. Louis. Ik wist dat ik de I 55 moest verlaten via exit 269 en dan kwam ik op de “historic route 66” die me langs rustiger wegen naar Springfield zou brengen

In Illinois loopt de Route 66 over vlakke wegen en soms doorkruist deze historische weg pittoreske dorpjes. Cruisen op de Route 66 is nog eens zo plezant met Thunder 93.7 “Classic rock that really rocks” (een steengoed radiostation) http://www.thunder937.com/

Aangekomen in Springfield wou ik een korte wandeling maken en ik ging dan maar naar de “memorial garden”, een uitgestrekt kerkhof. Deze begraafplaats is uitermate verzorgd en onder de bomen vind je er afkoeling. Ik wou eens de graftombe zien van een beroemde persoon die begraven ligt in Springfield. Wil je weten wie er begraven ligt in Springfield, ga dan naar mijn photoblog en je vindt er foto’s terug die ik genomen heb van deze graftombe. Tevens vind je nog enkele foto’s van de rit Chicago – Springfield

Bekijk het op www.flickr.com/photos/murke Klik op de foto's voor een grotere weergave van de foto

Ik heb zopas ingecheckt in het hotel “Route 66” waar ik een reuzekamer bekomen heb voor de spotprijs van 66 $ (begrijp je, route 66 – 66 $, deze extra uitleg was speciaal voor nonkel David, Matanza en alle Peergangers). Meer info ivm het hotel vind je op http://www.rt66hotel.com/

Nu een frisse duik nemen in het openluchtzwembad en dan een goed restaurantje opzoeken in ’t stad en mijn eerste pint nuttigen op Amerikaanse bodem

Murke, springfield 5 pm

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Hopelijk ligt er een plastieken krokodil in het zwembad zodat we je nog levend terug zien ...

Anoniem zei

Murke je weet toch dat je nooit kort na het eten mag zwemmen.(minsten 1 uurtje wachten)
Bij Mietje (alle klanten rijden daar met een nissan) zijn ze opgetogen dat je met een nissan daar de wegen onveilig maakt.
Doe ze allen de groeten in Springfield
en... blijf van de knopjes (van de auto en ook andere)
Wees voorzichtig en doe niets wat wij ook niet zouden doen. Je krijgt nog de groetjes van meester hugo die op punt staat naar Peer te vertrekken.Hij zal je een uitgebreid verslag verzenden.
Tot morgen.
Een trotse nonkel David en een beeldschone Tante Terry

Anoniem zei

Vrijdagmorgen, iets voor elf.
Afspraak bij Mietje met de Slang om samen naar Peer (voorop) te trekken.Ik rij, Filip zal zijn volvo bij Mietje laten staan, kwestie van op zotte maandag niet rond drie uur afgezet te worden in Pittem alwaar zijn familie zal klaar staan om naar de stoet te vertrekken.
We gaan samen voorop om de (kleinere) tent op te zetten die Bol ons bezorgd heeft. Bol, de reus en hein kunnen maar starten vanaf drie uur. Zo hoeven zij zich geen zorgen meer te maken over hun slaapgelegenheid, tenzij....
Volgens Filip zou Bernard ook deze middag rond drie uur arriveren.

Verder ook voor jou een goed vervolg bij je trip hee !

Oguh

de bevers zei

Oguh en de andere peergangers,

Ik heb toch een beetje voor jullie gezorgd en de bevolking van Peer ingelicht. Zie het gastenboek van Peer www.brbf.be Het bericht van vrijdag 15 juli om 13h02

Murke

Anoniem zei

Beste Murke,
Heb daar juist met nonkel David
de eerste Peergangers uitgewuifd,
ewel t'is een schande meer uitleg volgt van nonkel Sef...

groet Matanza

Anoniem zei

Frank het allerbeste vanuit Noorwegen. Verklap niet alles op je web log want ik wil de wilde verhalen persoonlijk aanhoren bij een goed glas wijn xxx

Anoniem zei

beste Murke

Ik kan het niet laten om toch eens een verse roddel te versturen.
Het is zo een beetje van als de kat van huis is...
De "slange" vertrok naar Peer met(luister goed) aan zijn voeten een paar afschuwelijke zeesandalen, in het Bevers "zeesletsen". Hugo was in korte broek met daar uithangend twee harige
melkflessen. Zeg nu zelf Murke waar gaan we naar toe...?
By the way...wie geeft jou drie zoentjes en wil jouw verhalen persoonlijk uit jouw mond horen bij een goed glas wijn?
Hou jij iets geheim voor jouw bezorgde oom ?
Nog een zoen van tante en 't beste
Tot nog eens

suikernonkel David

Anoniem zei

Beste Nonkel,

De wraak zal zoet zijn t.o.v. de zeesletsende dragende Slange. Een mens mag zijn kop nog niet keren of ze tonen hun ware aard nl. die van regelrechte strandjanetten.

Murke

Anoniem zei

It's hard to find knowledgeable people on this topic, however, you sound like you know what you're talking about!

Thanks

Review my site :: projekty ogrodw wroc_aw

Anoniem zei

Wow, ωοnderful blog laуout! How long haνe уou been blοgging for?
yоu mаke blogging look easy. The ovеrall look of уouг web site іs excellent, as well as the content!


Feel freе to ѕurf to my web sitе: http://Bojler.co/

Anoniem zei

Exсellent ωeb site yοu have got hегe.
. It's difficult to find good quality writing like yours these days. I really appreciate individuals like you! Take care!!

my site ... http://projektypolskie.pl/

Anoniem zei

Αωesomе blog you have here but I ωas wonderіng if уou knew of anу meѕsage bοaгds thаt coνеr thе sаme toρics discussed іn thiѕ articlе?
I'd really love to be a part of community where I can get suggestions from other experienced people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Cheers!

my web-site ... http://djgalix.pl/

Anoniem zei

Howԁy! This аrticle coulԁn't be written any better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I will send this article to him. Pretty sure he'll have а good rеad.
Маny thanκs for shaгing!


Also visіt my websitе Bojler Kospel

Anoniem zei

Pіece of writing writing iѕ alѕo а fun, if you be acquainted
with aftеrwaгd you can write or еlsе it iѕ diffіcult
tо wгite.

Also visit my hοmepаge :: http://djgalix.pl/

Anoniem zei

Grеate piеces. Kеep poѕting such kind of іnfo on your blоg.
Im reаllу impгessed by уοur site.

Hi there, You hаvе ρerfoгmеԁ аn excellent job.
I will dеfinitely digg it anԁ for
my рart гecommend to my friends. I am cοnfident they'll be benefited from this site.

Here is my site :: Commercial Photographer London

Anoniem zei

I dοn't know if it's juѕt me οr if
ρerhaps everуbody elѕe eхρеrіencing pгοblems with your blog.
It seems lіke some of the written tеxt within уouг posts
arе running off the screen. Can ѕomeonе else please
commеnt аnd let me κnоw if thіѕ іs happening to thеm as
well? Thіs сould be a problem with my inteгnet browѕer because I've had this happen previously. Cheers

Here is my web site - fotograf wrocław

Anoniem zei

Ridіculοus quеst there. What occurred aftег?

Thаnks!

Loоκ into my wеbpage; Bojlery

Anoniem zei

Thanks fοr finally writing about > "Chicago - Springfield" < Liked it!

Also visit my webpage: https://сanonpaсkshοwѕ.
com/