zaterdag, juli 16, 2005

Springfield - St. Louis


















Vrijdagmorgen Springfield verlaten en via de route 66 richting St. Louis.

Onderweg passeer ik zo'n echte drive-in movie. Voor slechts 2 $ kan je er een film zien. Dit brengt herinneringen terug aan Grease en Murke fantaseert met wie hij graag eens zo'n drive-in zou bezoeken incl. Amerikaanse slee en onhandig vrijen in een wagen. Talrijke vrouwen passeren in Murkes rijke verbeelding

Einddoel van de trip van vandaag is St. Louis in de staat Missouri. St. Louis is een stad van 2,5 miljoen inwoners en heeft de kwalijke reputatie één van de 5 gevaarlijkste steden van de VS te zijn. In bijna alle gidsen die ik gelezen heb, staat te lezen zeker East St. Louis te vermijden.

Maar ja, ik passeer daar langs met de wagen dus .... Wel, overdag ziet het er al absoluut niet appetijtelijk uit : autowrakken, graffiti, ronddolende junkies,.... Dus vannacht zal je Murke hier inderdaad niet aantreffen.

Na East St. Louis, rij ik downtown St. Louis binnen met de gekende Gateway Arch (zie foto) en direct wordt Murke verliefd op deze stad aan de Mississippi (2 x dubbele s, 1 x dubbele p). St. Louis is een kleinere uitgave van New York of Chicago en heeft bepaalde zeer interessante wijken o.a. The Loop (Delmar Blvd), Soulard,...

Momenteel lopen de temperaturen hier op tot 93°F en dit gaat gepaard met een hoge vochtigheidsgraad. Op die manier heb je constant natte, plakkerige handen. Gelukkig is er nu en dan een welgekomen onweersbui die meestal niet langer duurt dan 1 minuut. Op die manier koelt een mens snel af.

Mijn hotel bevindt zich in de nabijheid van het Busch-stadium, een gigantisch rondvormig baseball-stadium. Vanavond spelen de St. Louis Cardinals www.stlcardinals.com een thuismatch. Ik overweeg even om de match bij te wonen maar ik begrijp geen jota van baseball. Dus besluit ik dit maar niet te doen

Na een fikse wandeling doorheen St. Louis, kom ik om 17h00 terug bij mijn hotel. Ik ben uitermate vermoeid, waarschijnlijk een combinatie van jetlag en hitte en vochtigheid.

Ik besluit mijn plannen voor deze avond uit te stellen tot morgen en volop te genieten van een lange nachtrust. 5 uur later ben ik toch wakker geworden en besluit ik dit berichtje te schrijven.

Zo, nu ga ik verder slapen want zaterdag en zondag wil ik me volop storten in het nachtleven van St. Louis, met als kers op de taart, zondagavond het optreden van Whitesnake in The Pageant

Murke, St. Louis 10h30 pm

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste neef Murke,

Laat ze daar in St.Louis jouw mooie tandjes niet tellen en zorg dat je lieftallig wipneusje niet geschonden wordt wanneer je daar buiten speelt.
Blijf uit de buurt van de mooie plaatselijke schonen, want die hebben meestal een gevaarlijke boeboe bij die ergens in de hoek aan het biljarten is.
Tante vraagt of je niks tekort hebt en of je genoeg eet en slaapt en of je op tijd en stond verandert van ondergoed en alleszins of je je iedere dag scheert?(nonkel David moet dat nl iedere dag doen).
Zo voor straks goeie morgen en tot schrijfs.
Een gladgeschoren nonkel en een juist gekapte tante. Goodbye

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
de bevers zei

Nonkeltje,

Je kan tante Terry geruststellen, ik verander iedere dag van ondergoed. Schoon materiaal moet je goed verzorgen hé

Dat nonkel David zich iedere dag MOET scheren, kan ik begrijpen maar Murke doet daar niet aan mee. Hij is waarschijnlijk de enige met zo'n achternaam die geen sloef is hé !!! (graptjen hé)