dinsdag, juli 12, 2005

afscheidsdrink

Op de vooravond dat ik vertrek op reis kan ik toch meestal niet slapen. Daarom maar met een paar vrienden een glas gaan drinken. Meerdere glazen Guinness, een stukje kaas, een stukje salami,... rondom mij de vertrouwde gezichten, die ik al zo lang ken.

Ik vind die gasten allemaal tof maar die kopjes worden na een tijdje veel te vertrouwd. Tijd om andere horizonten te verkennen en nieuwe kopjes te ontdekken.

Na een maand kom ik, bij leven en welzijn (dixit Jos Ghysen), terug en zal ik opgelucht zijn al die bekende kopjes terug te zien.

Controlefreak als ik ben, even de atlas gecheckt en hieronder de resultaten van een paar discussiepunten van deze avond

Sevilla ligt inderdaad linksonder Madrid maar wel niet zo ver van de kust als men opperde. Slechts een kleine 100 kms verwijderd van de kust

de afstand van Madrid tot Lissabon bedraagt in vogelvlucht een 440 kms. Dus reken op 550 à 600 kms rijafstand

Nu nog een 5-tal uurtjes in bed liggen en dan "America, here I come"

Geen opmerkingen: