woensdag, juli 06, 2005

33 A

Gisteren kreeg ik een mailtje van dinsdagliefje dat mijn vliegtickets binnen waren. Ik ging dan ook blijgezind naar het reisbureau want oog in oog zitten met dinsdagliefje vindt Murke heel aangenaam.

Ik had rijen wachtenden verwacht want dinsdagliefje herhaalt voortdurend dat ze uitermate veel werk heeft en het zeer druk heeft. Alhoewel bij mijn vorige bezoeken dinsdagliefje en haar bevallige collega telkens een uitgebreid koffiekransje hielden.

Toen ik binnenkwam in het reisbureau was er niemand en dinsdagliefje en haar collega lagen elk in een hangmat, genietend van een exotische cocktail. jajaja, mij kunnen ze veel wijsmaken maar dat ze het druk hebben.....

Dinsdagliefje gaf me een duidelijke uitleg betreffende vliegroute, huurwagen, verzekering,.... maar ik kon er mijn aandacht niet bijhouden,... ik verdronk bijna in haar wondermooie blauwe ogen. Na de uitleg verliet ik het reisbureau en ik zag hoe beiden zich terug nestelden in hun hangmat.

Thuisgekomen keek ik alles na en eerst en vooral keek ik naar mijn plaats op het vliegtuig. En zoals gevraagd zat ik aan het gangpad. Murke wil altijd aan het gangpad zitten want hij zit niet graag ingesloten in een vliegtuig. Murke zit op 33B. Direct begon ik te fantaseren wie gedurende een 9 uur durende vlucht naar Chicago naast mij zou zitten op 33A. En plots kreeg ik een idee.

Al enkele maanden loop ik met het idee rond om een boek te schrijven maar ik zocht nog de juiste invalshoek en hier heb ik het gevonden. De titel van mijn boek wordt 33 A. In een inleidend hoofdstuk zal ik schrijven dat ik vertrek met het vliegtuig en zitje 33B heb. Ik fantaseer en uiteindelijk op het einde van het inleidend hoofdstuk weten we wie op 33A zit. Dan volgen we de avonturen die Murke en 33A beleven. Het wordt een humoristisch boek met detective-allures. Daarnaast ook flashbacks naar Murkes levenswereld in België en nu en dan een sneer naar bijv. pseudo-intellectuele leden van een cultuurvereniging of mensen met twee gezichten die van ruzie stoken een hobby maken,.....

Het spreekt vanzelf dat 33A een kaskraker wordt (wie twijfelt daar nu aan) en de uitgever zal zeker een vervolg wensen en dan zit ik commercieel uitermate goed met mijn titel want mijn tweede boek zal de titel dragen 34A. Het inleidend hoofdstuk is praktisch identiek als in mijn eerste boek, alleen bestemming en persoon op 34A verschillen. De rest van het boek zal compleet anders zijn maar ook in de volgende edities zal humor belangrijk zijn. Murkes boeken zullen een antidotum zijn tegen de vele azijnpissers in de maatschappij die gefrusteerd, egoïstisch en jaloers zijn. Het worden boeken voor mensen die met plezier in het leven staan en zich via de literatuur eens goed wensen te ontspannen. Mijn laatste boek in de reeks wordt 69A, een meer erotisch getint exemplaar.

Ik hoor jullie al denken : "Murke, kunnen we nu reeds een exemplaar bestellen van 33A ". Wel, dat kan. Mensen die nu reeds een boek bestellen, krijgen een gesigneerd hardcover-exemplaar voor de spotprijs van 19 €. Als dat geen schone geste is.

1 opmerking:

Anoniem zei

Murke,
misschien kun je na 69A nog eens een vervolg maken gebaseerd op al de cupmaten van de vrouwen die je ooit hebt gekend. De mijne is 85B.
madam