donderdag, juli 14, 2005

Een uitgeslapen Murke

Gisteren omstreeks 16h00 kroop ik even in mijn bed. Waarschijnlijk was Murke toch vermoeid want ik werd pas deze morgen om 03h00 wakker. Een heerlijke slaap van 11 uren.

Ik stond op, nam een douche en haalde een koffie in de lobby van het hotel. 24h op 24h zijn er gratis 4 soorten koffie beschikbaar. Ook de uitstekende "Robusta". Ik zal er nog maar van genieten want hoe verder ik landinwaarts zal trekken, hoe slechter het zal gesteld zijn met de koffie (denk ik ?).

Terug op mijn kamer nog een paar uurtjes TV kijken en eens zien wat er op die 40 kanalen te zien is. Wel, Michael Moore heeft gelijk in zijn documentaire-films "Bowling for Columbine" en "Fahrenheit 9/11". Op de diverse nieuwsstations probeert men de mensen bang te maken. Woorden als TERROR, FEAR, AL QAEDA,.... worden ons de strot ingeduwd. Op één van die nieuwszenders liet men het zelfs als volgt verstaan : "Europa in de ban van de angst n.a.v. de aanslag in Londen". Wel, ik heb er toch niet veel van gemerkt of het zou sedert donderdag moeten zijn. Dit is een perfect staaltje van desinformatie.

Ook in de "visitor information guide" die ik op mijn hotelkamer aantref, boezemt men mensen angst in. Hieronder een paar voorbeelden

  • Don't answer the door without verifying who is there. If a person claims to be an employee, call the front desk and ask if someone from their staff is supposed to have access to your room and for what purpose
  • when returning to your hotel, use the main entrance of the hotel. Be observant and look around before entering parking lots
  • If you see any suspicious activity, please report your observations to the management

Verder op de TV is Harry Potter alom tegenwoordig. Vrijdag om middernacht wordt zijn nieuw boek "Harry Potter & The Half-Blood Prince" te koop aangeboden. Men verwacht dat er in één dag 10 miljoen exemplaren van verkocht worden (ja, je leest het goed 10 miljoen !)

Zopas mijn ontbijt genomen en ik heb ontbeten als Homer Simpson ttz. een ei-pannenkoek, een donut, een muffin, meatloaf,.... en dit allemaal als voorbereiding op mijn trip van vandaag. Want zo dadelijk haal ik mijn wagen op en vertrek ik voor een tocht van 350 kms richting ....... SPRINGFIELD, het stadje van Homer Simpson.....

Matanza en Nonkel David, try to follow me .......

Murke, Chicago 6h40 am

1 opmerking:

Anoniem zei

Terwijl Murke snort over de route 97 richting Springfield, zijn nonkel David en Matanza getipt dat
Murke is uitgenodigd in Petersburg door de plaatselijke bevolking op de dag van de landbouw, waar hij zich kan vergenoegen tot het bezichtigen van osse, muilezels weelderige boerendochters...
Wie weet vindt Murke hier de ware na zijn lange zoektocht door Alaska.
17.35 u Beverse tijd en tijd om een potje te gaan pakken
Groet Matanza