zaterdag, juli 29, 2006

Vreemde thuiskomst













Iets na elven vertrok ik uit "De Cirque"

Thuisgekomen plofte ik mijn lichaam in de zetel en luisterde naar muziek. Het duurde niet lang of ik vertoefde in dromenland.

Enkele minuten later werd meermaals op de bel gedrukt. Ik dacht dat het de slang, elsbabbel of dorito waren die me een poets wilden bakken, nam de intercom op en hoorde : "Politie, onmiddellijk openmaken". Ik was nog een beetje versuft maar de politie stopte op de eerste verdieping en beukte een deur in. Dit ging gepaard met veel kabaal en ze lieten ons in het ongewisse.

Ik was terug klaarwakker en kreeg dan een SMS'je van Vrei goe Marc

"Zit met Kaatje op terras van St. Georges. Geen goeste in potje"

Dit had ik nodig want slapen zou niet zo snel lukken. Ik passeerde de eerste verdieping en zag de kapotgestampte deur. De aanwezige politie kon niet lachen dus ik vertrok maar snel.

In de St. Georges dronken we menige pint met vgm, de meester-inbreker, Kaatje (was het nu diesel of nafte) en nog enkele creaturen. Het was gezellig en enkele uren later vertrok ik terug naar huis.

Mijn fantasie begon op hol te slaan. Ik verwachtte vele politiewagens in de straat, een begrafenisondernemer,...... Echter, er was niets te zien.

Ik kom op de eerste verdieping en die deur is nog altijd kapot en staat gedeeltelijk open. Ik ben benieuwd wat er nu gebeurd is, en kijk een tijdje naar die deur. Plots zie ik onderaan in de deuropening een rood lichtje. Was het mijn fantasie die op hol sloeg, maar ik liep naar de tweede verdieping en kon enkel denken aan het monster uit "Alien".

Het monster kreeg mij uiteindelijk niet te pakken !

1 opmerking:

Elsbabbel zei

Murat Kaplan is toch al opgepakt ?