zaterdag, juli 08, 2006

Murke gaat op reis























De Baltische Staten, Cuba, Zuid-Afrika, Azië rondreis, Zweden, Canada, Transsiberische Express, Costa Rica, Transsylvanië, Antartica...... dit zijn maar enkele bestemmingen tussen dewelke ik twijfelde.

Maar het begint enorm te kriebelen en dat is het teken dat ik mijn koffers moet pakken en vertrekken uit België anders word ik zot.

Murke houdt ook van verrassingen en laat dit jaar iemand anders beslissen waar hij naar toe gaat. Ik heb mijn formulier ingevuld op www.surprisetravel.be en wacht nu af wat er zal gebeuren.

Men zal mij contacteren om te weten wat mij interesseert en op basis daarvan zal men mijn reis plannen. De weken voorafgaand aan de reis, krijg ik tips aangaande mijn eindbestemming. Een week voor vertrek weet ik dan mijn eindbestemming. Bij mijn vertrek krijg ik nog diverse omslagen die ik pas op een welbepaalde dag mag openen en die een verrassing bevatten. Oh, I love it !

Vanzelfsprekend hou ik jullie op de hoogte van alle tips en mijn verrassingsreis. In het artikel hierboven lees je meer over surprisetravel (klik op het artikel voor grotere weergave)

Voor 2007 of 2008 zoek ik nog 2 à 4 "real soulmates" om de ultieme droomreis te maken nl. vliegen naar Buenos Aires (Argentinië). Vervolgens door het immense Patagonië naar het Zuiden trekken tot we plaatsen met prachtige namen bereiken als Punta Arenas, Tierra de Fuego (Vuurland) , Ushuaia. (Boekentip : In Patagonië van Bruce Chatwin, schitterend boek).
En als kers op de taart met een ijsbreker of andere boot naar Antartica (the end of the world, zie foto).

Vanzelfsprekend vergt zo'n reis veel voorbereiding maar ik zie al gezellige winteravonden voor me dat ik samen met mijn "soulmates" bij een goed glas wijn en een tafel vol landkaarten, de ultieme reis aan het voorbereiden ben. Murke gaat vanzelfsprekend niet met iedereen op reis. In Murkes vriendenkring zijn er maar een paar mensen waarmee Murke deze "once in a lifetime opportunity" zou willen ondernemen. En daarnaast is het kostenplaatje voor zo'n reis niet gering (5.000 à 10.000 € pp) en dat komt vooral door de dure trip naar Antartica die 7 à 12 dagen duurt. Voel jij je aangesproken en wil je dit ultieme avontuur samen met Murke beleven, laat het me dan weten en we kunnen zien wat haalbaar is.

Update

een paar soulmates zien dit zitten in 2008 maar kunnen zich niet vrijmaken voor zo'n lange periode dus kunnen we dit opsplitsen tot Buenos Aires - Ushuaia en diegenen die verder gaan tot Antartica. Tof dat er interesse is, het wordt leuk

3 opmerkingen:

Elsbabbel zei

word ik zot ?
is al zot !

Elsbabbel zei

't is in de sjakosj
oil and vinegar gaan mee !!

Anoniem zei

je ziet toch dat veel vijftig plussers inschrijven

Andy