woensdag, juli 12, 2006

Mijn poes



















Wat een nacht !

Na een gezellig avondje uit. De Slang is "avonturier" ipv "burger" en gaat in 2008 dus mee "all the way" tot in Antartica. Zijn collega zei dat er in Ushuaia mogelijkheid is om op een goedkope manier mee te reizen naar Antartica met de Russen maar dan heb je wat tijd nodig, geluk, overredingskracht,... We zijn bereid om het er op te wagen want ipv 120.000 à 250.000 bef zou het op die manier mogelijk zijn voor 10.000 bef. In mijn zwart-wit hollywood fantasie zag ik ons al in een donker speelhol in Ushuaia pokeren om mee te mogen met het schip, omringd door getaande Russen en ondertussen sloten Wodka aan het drinken.

Opgewekt ging ik dus naar bed maar dan kwamen de demonen los. Het gebeurt zelden maar nu en dan krijg ik in mijn tussenslaap uiterst depressieve gedachten, het is een mij onverklaarbaar doemdenken en gaat over de zin van het leven, wat doe ik hier, .... Zo zag ik gisteren mijn eigen begrafenis en het decor was een kerk bevolkt met Ensoriaanse personages die mijn vrienden voorstelden en die me zeer luidruchtig aan het uitlachen waren. Als ik dan wakker word, denk ik daarover na en kan ik moeilijk terug de slaap vatten. Afleiding zoeken via lectuur lukt moeilijk want ik kan er dan mijn gedachten niet bijhouden.

Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik me weer hebben laten meeslepen door deze irreële gedachten. Want nu voel ik me terug opgewekt.

Het eerste dat ik 's morgens doe is mijn poes iets te eten geven. Sta ik om 7h00 op of om 9h00 altijd zit die brave kat te wachten en hoopvol kijkt ze naar de tweede verdieping (zie foto).
Deze week kreeg ze al braadworst, tonijn en vandaag kreeg ze een fijn stukje kipfilet.

een terug opgewekt Murke

1 opmerking:

Elsbabbel zei

Murke,
Ge zijt met de juiste maat op stap geweest maar hebt de verkeerde dingen gedronken.
En ja, ik was 1 van die Ensoriaanse creaturen. Die met die grote hoed met pluimen.
Gij moet dringend naar Peer, ventje !