woensdag, juli 19, 2006

Laura y Rosana

Om 3 uur kwam ik aan in Gent bij de Keniaan. Val en Lucas openden de deur en ja, wat groeien kinderen snel. Ann had een nieuwe look en na de drie typisch Afrikaanse vragen "How is Life, How is Family, How is work" gaf ze me een paar complimentjes. Murke glunderde....

Er werd nog een beetje gepraat en ze informeerde naar de verdere vriendenkring. Wat ze zei was er recht op. Voorwaar een slimme vrouw met zeer veel mensenkennis.

Dan kwam Stefke uit Lichtaart aan. Hij had 2 jutezakken bij zich. Toen ik vroeg waarom hij die zakken droeg, zei hij het volgende :

"Frank, je weet nooit welke vrouwen je ontmoet. Indien het een knap exemplaar is, heb je die zakken niet nodig. Heeft ze echter een mottige kop, trek er dan één zak over. Is het echt niet te doen, wel trek dan ook een zak over je eigen hoofd"

De sfeer was direct gezet en die zou er in blijven tot in de late uurtjes.

We zochten verkoeling op in het Baudelopark en ik liet de Keniaan mijn reisplannen kennen. Toen ik Buenos Aires - Ushuaia aanhaalde, zei hij dat zijn naaste assistent in Nairobi, een Argentijn is van Buenos Aires. De keniaan werkt er 9 maanden in het jaar nauw mee samen en de Argentijn is 38 jaar en houdt van heavy metal. De keniaan bezorgt mij zijn gegevens want deze man zal graag alle nodige inlichtingen verschaffen aangaande de trip. Voorwaar goed nieuws.

Ik vertelde hem ook van "operatie 78" (iedere maand - 1 kg) en de tegenprestatie. De Keniaan vond de tegenprestatie groot maar zag dit ook als een stimulans. Na een tijdje praten, besloot de Keniaan ook mee te doen. Hij weegt momenteel 86 kg en wil op 31 juli 2007 74 kg wegen. En wat is de tegenprestatie ?

















Indien de Keniaan er niet in slaagt, betaalt hij Murkes vliegticket naar Nairobi en gaan we samen de tweede hoogste berg van Afrika beklimmen nl. Mount Kenia (5.199 meter) . Dit is een tegenprestatie om U tegen te zeggen.

Dan gingen we richting Boomtown alwaar de schoonste vrouwen van Gent samentroepen. Stefke uit Lichtaart moest zijn zakken niet gebruiken.

Een mooie blonde vrouw sprak mij aan en vroeg of ik "de snelle camionchauffeur" uit Beveren kende. Na beschrijving bleek dit "De reus" te zijn. Ik liet Françoise dan ook de reus opbellen maar deze laatste deed alsof zijn neus bloedde. Dan maar Françoise onderworpen aan Murkes kruisverhoor en tja .... reus, ik zou zondag alvast maar warme hapjes presenteren :-)

En dan kwam de Chinees en mijn favoriete sinologe (met de zachte borstjes). Er werd gepraat over Chinese karakters en Murke leerde veel bij. Mijn favoriete sinologe schreef op Murkes arm
het onderstaande wat betekent "I love Murke".
















Om 23h00 gingen we naar het hoofdpodium op Sint-Jacobs alwaar The Ugly Papas optraden. Dufourmont, Dr. Dekerpel (snake, do you remember ?) gaven een berestrek optreden. Zou ideaal zijn op spot 1 of 2 op Schw.

Na hun optreden verliet ik De Keniaan & Stefke en ging op zoek naar mijn wagen. Ver geraakte ik echter niet want ik ontmoette Alejandro, de cafébaas van den OPCD. We besloten een mojito te drinken in een cocktailbar en toen ik binnenkwam, viel mijn oog direct op twee Zuiderse schoonheden aan een tafeltje. Was het "animal magnetism" ?... maar ik ging direct op de meisjes af. Ze hadden geen bezwaar dat we bij hen kwamen.

Het waren twee Madrileense schoonheden van begin 20 jaar. Rosana had een wondermooie glimlach en ze had een beetje konijn gegeten (Murke vindt dit zeer sexy). Laura had gitzwart haar en kooltjes van ogen. Bij beide exemplaren zijn Stefkes zakken absoluut overbodig :-)

Mijn Spaans ging er zienderogen op vooruit na enkele mojitos. De beide meisjes gaven me complimentjes over mijn Spaans. O, wat houdt Murke van complimentjes

Beide meisjes waren afgestudeerd en deden nu een rondreis door Europa. Ze kwamen van Parijs, zouden morgen naar Brussel gaan en op donderdag waren ze terug in Gent. Op vrijdag vertrekken ze dan naar Amsterdam, Kopenhagen, Duitsland,....

Beide meisjes waren sterk geïnteresseerd in schilderkunst. Vooral de Vlaamse Primitieven vonden ze sterk o.a. Jan Van Eyck, Rogier van der Weyden,.... Verder hadden ze op hun reis al tal van musea bezocht o.a. Guggenheim in Bilbao, Musée d'Orsay in Parijs,...

Ze waren niet alleen intelligent maar ze waren ook "naughty" en hadden gevoel voor humor. Door het omgevingslawaai en het feit dat beide dames lispelden als echte Spaanse, moest ik dichter bij hen komen om hen goed te verstaan, ik zat al bijna op de schoot van Laura. Toen ik dit zei, bewoog Laura haar lippen zonder klanken, ik kroop nog een beetje dichter en zei in haar oor dat ze "naughty" was en ze lachte ondeugend.

Ik trok mijn stoute schoenen aan en vroeg de dames of ik hen a.s. donderdag mocht uitnodigen voor een etentje. Ik zou hen bepaalde plaatsen van Gent laten zien en 's avonds zouden we dan een goed restaurant opzoeken. Tot mijn verbazing waren beide schoonheden onmiddellijk akkoord. We wisselden GSM-nummers uit en Laura toonde haar magneetkaart en kamernummer van het hotel waar ze verbleven. Voorwaar 't waren geen sukkelaars want dit was een duur hotel. We spraken af dat ik hen donderdag zou bellen en vervolgens zou oppikken in hun hotel. Vanaf dan zou ik fungeren als gastheer. O, lo quiero !

Ik kreeg nog een knuffel en Laura zei, al lachend, bij het weggaan : "me gusta mejillones"
ja, Murke houdt ook van mosselen.

Normaal had ik op donderdag afgesproken met de Keniaan en 't Schoap. Maar ja, een mens moet zijn prioriteiten kennen.

Lichtjes beneveld vertrok ik dan naar "dead city" Roeselare. Ik was supergelukkig en zag constant die mooie glimlach van Rosana voor mij en die ondeugende oogjes van Laura

Dat het maar snel donderdag is

1 opmerking:

Elsbabbel zei

El senor Murke timido hace progeso con las chicas espanolas. Muy bueno !