zaterdag, juli 29, 2006

Enquête : Op wie was je ooit verliefd ?

Vakantietijd is altijd een beetje pruimentijd. Tijd voor een luchtig fait divers op Murke.

Als kind/tiener/volwassene ervaart iedereen een zekere verliefdheid voor iemand die hij ziet op het scherm of in de krant, in een tijdschrift,.....

Daarom deze 2 vragen

1. Op wie ben jij ooit verliefd geweest als kind/tiener/puber ?
2. Wanneer voelde je laatst een soort verliefdheid voor een bekendheid ?

Murke zal het goede voorbeeld geven en hieronder vind je zijn antwoord op beide vragen. Plaats jullie antwoorden maar in "comments". Laat jullie maar eens goed gaan !

1. Op wie ben jij ooit verliefd geweest als kind/tiener/puber ?











Als tiener moesten wij het stellen met Avro's Toppop met Ad Visser. Toen Murke de videoclip zag van Blondie "Denis Denis" was hij meteen verkocht. Murke vond het niet alleen een steengoed nummer maar de podiumact van Debbie Harry (met kapotgescheurde panty) maakte iets in Murke wakker.
























"Out on the wiley, windy moors We'd roll and fall in green. You had a temper like my jealousy: Too hot, too greedy. How could you leave me, When I needed to possess you? I hated you. I loved you, too." Die hoge stem, die betoverende danspassen, die heksachtige kledij, haar ietwat mistroostig gelaat lieten een diepe indruk na op het kleine Murke. Murke was onvoorwaardelijk verliefd op Kate Bush en weigerde te praten met mensen die haar niet goed vonden.
























En dan was er natuurlijk Agnetha Faltskog, de blonde van ABBA. In die vrouw zag het kleine Murke een engeltje. Zo'n blond haar zag je alleen op TV en haar mooie glimlach deed Murke smelten. Voorwaar een bekentenis van een hardrocker die dan dweepte met Blue öyster Cult, Venom en AC/DC.












Als tiener zagen we ook voor het eerst Amerikaanse series. Zo had je Charlie's Angels. Maar je zag deze series het eerst op RTL en daar kreeg de serie de naam ......... inderdaad "drôles des dames". Sommigen waren onder indruk van het geföhnde haar van Farah Fawcett maar Murke had het vooral voor Jaclyn Smith. Terug iemand met een engeltjesgezicht en ja ... de rest mocht er ook wezen.























Murke was als tiener grote fan van Pierre Richard en in de film "Le grand blond avec une chaussure noire" zag het kleine Murke het wonderbaarlijke wezen Mireille Darc. Haar blonde haren in combinatie met het Frans en de rollende -r vond Murke onweerstaanbaar.

2. Wanneer voelde je het laatst een soort verliefdheid voor een bekendheid

























De Britse Kate Beckinsale spreekt mij aan in bijv. Van Helsing maar verder fascineert Audrey Tautou me enorm. Het is niet echt een buitengewone schoonheid maar die grote ogen, haar mimiek, haar mooie lach... spreken me enorm aan. Deze week zag ik "Un long dimanche de fiançailles" en deze film is een pareltje. Evenals in "Amélie Poulain" draagt ook hier Audrey Tautou de volledige film. Hieronder vind je een korte screentest die Audrey Tautou aflegde voor Amélie Poulain..... ik vind dit ronduit ontwapenend en ben ervan overtuigd dat zij een zeer schoon mens is. En moest ze me uitnodigen voor een weekendje Parijs zou ik zeker niet "neen" zeggen.

En wie deed jullie hartje sneller kloppen ? Plaats het maar in "comments"

4 opmerkingen:

Anoniem zei

1. Willeke van Ammelrooy in Mira, monique van de ven in Turks fruit, marva (graptjen pol), luv (vooral patty), betty bossé in de collega's en nog zoveel meer vrouwen waar ik nu even niet opkom en vroeger ook niet opkwam

2. Belgie : Katje Retsin Internationaal : catherina zeta jones

Koen

Elsbabbel zei

1. De jonge Robert Plant met weelderige haardos hing boven mijn bed
2. Jan Leyers mag absoluut mijn pap komen koelen op Belgisch grondgebied. Bovendien heeft hij iets te vertellen.
Going nternationaal : Mickey Rourke met stoppelbaardje in betere tijden.
Bruce Willis met stoppelbaardje.
En Sean Connery is het toonbeeld van hoe je mooi oud kunt worden. The lucky bastard !

Anoniem zei

1. als kind fantaseerde ik van Kris Smet en Chris Lomme zoals ze eruitzagen in Fabian van Falada.
2. sigrid spruyt

seppe

Elsbabbel zei

Addendum : naast Robert Plant ging een poster van de al even door het leven met een weelderige haardos gezegende Peter Frampton. Hoe kon ik dat vergeten ? Onvergeeflijk.
En ja, de jonge Stevie Nicks vond ik een wreed schoon madam. Toen wou dat ik haar was.