zondag, juli 02, 2006

Operatie 78



















Leuven, zaterdag 29 juni 10h00

Na een slaap vol dromen en een heerlijk ontbijt, besloot ik om de koelte van het bos op te zoeken, meer bepaald "Het Meerdaalwoud" in Sint-Joris-Weert op zo'n 10 km van Leuven.

Het Meerdaalwoud heeft een oppervlakte van meer dan 2.000 ha (zo'n 2.000 voetbalvelden) en bleek een aangename verfrissing bij deze warme temperaturen.

Gewapend met één liter water vertrok ik voor een wandeling van 2 uur. Dit werden uiteindelijk drie heerlijke wandeluren. Het eerste halfuur had ik het wat moeilijk (zie voorafgaande dag in Werchter) maar dan ging alles vlot en keek ik met plezier naar de natuur om me heen nl. mooie loofbomen, watertjes bedekt met kikkerdril, diverse kevers, naaktslakken,... Naar het schijnt, huist er ook een grote reeënpopulatie in het woud maar deze heb ik niet gezien.

Telkens wanneer Murke wandelt, slaan zijn gedachten op hol en zo bedacht ik het volgende. Mijn gewicht schommelt al een 10-tal jaar tussen de 86 en 90 kg. Dus mits een kleine inspanning moet dit ook kunnen schommelen tussen 76 en 80 kg (mijn ideaal gewicht). Op die manier zou ik me in deze hitte en tijdens fysieke inspanningen wat beter voelen.

Ik bedacht dus "operatie 78". Mijn huidig gewicht bedraagt 90 kg dus als ik iedere maand één kg afval, weeg ik op 1 juli 2007 welgeteld 78 kg.

Wat moet ik daar voor doen ?

Nog iets gezonder eten, een beetje overdaad vermijden en vooral meer sport en beweging. Op die manier moet er iedere maand 1 kg af.

Zal ik dit streefdoel bereiken en is er een extra motivatie ?

Ik ga er in ieder geval 100% voor en om te tonen dat het me menens is, sta ik op 1 juli 2007 op de weegschaal. Indien ik 78 kg of minder weeg, gebeurt er niets. Weeg ik meer dan 78 kg dan selecteer ik 20 vrienden en trakteer ik hen op een etentje in "La Cave aux Fioles" in Lille ( www.lacaveauxfioles.com ) . Druk gerust dit bericht af en confronteer me hiermee op 1 juli 2007. Murke komt altijd zijn beloftes na.

Na een wandeling van 3 uur in dit prachtig, lommerrrijk bos kwam ik terug aan bij de wagen. Terug naar het hotel, eerst wat uitgerust in mijn koele kamer, nadien een verkwikkende warm/koud douche en dan naar het tropische Werchter. Ik kreeg ondertussen nog een SMS van Elsbabbel met volgende tekst "Olie, ge krijgt de groetjes van azijntje". Ik kon een glimlach niet onderdrukken.

Werchter was superheet en ik sprak af met ma backstage. We slenterden naar het VIP-restaurant en deden ons tegoed aan scampi, mosselen, zalmmousse, vislasagne, garnalen, rivierkreeftjes,..... Nadien het dessertbuffet geprobeerd met aardbeien met warme chocolade, ijs, watermeloen en nog enkele caloriebommen. "Operatie 78" werd even uitgesteld.

Ik besprak mijn voornemen met ma en ze raadde me een 10 - daagse citroenkuur aan nl. dagelijks versgeperste citroenen gemengd met iets van de ahorn,....... Toen ik vroeg wat ik dan moest eten gedurende die 10 dagen, zei ma "niets", enkel citroensap. Tja, dat zie ik dan weer niet zitten. Eén kg per maand echter wel.

We hadden meer dan 2 uur getafeld en namen dan een strategische plaats in op het VIP-terras alwaar we de BV's bekeken en becommentarieerden..... heerlijk. Thuisgebleven Opa bleek reddeloos alleen want ma kreeg volgende SMS "Ma, heb jij de kurkentrekker mee ?"
Waarop ma SMS'te : "trekt an joen eigen kurk" Tja, twee dagen optrekken met Murke had van Ma al een andere vrouw gemaakt

Concerten hebben we vanwege de extreme hitte niet gezien. 's Avonds vertrok ik naar mijn hotel en bij het buitengaan zag ik nog dat Lidewij aan het muilen was met Adriaan Van Hoof.

2 opmerkingen:

Elsbabbel zei

wat dacht je van een dieet, bestaande uit olie en azijn ?

de bevers zei

Dat is nog een idee. Maar ik zal me maar binnen een paar weken kunnen bevoorraden daar Sarah vandaag op reis vertrokken is