donderdag, december 29, 2005

Oudejaarsavond

















Zojuist kreeg ik bezoek van "t mienwerkerke" en "Dorito". Zij zijn de koks van dienst op Oudejaarsavond. Het wordt een 7-gangenmenu en ze lieten me even het hoofdgerecht voorproeven (zie foto). Als dit het hoofdgerecht wordt, zal ik vooraf nog wel even een frituur bezoeken want met zo'n mini-portie is Murkes maag niet gevuld.

Murke had direct door dat ze met bijbedoelingen op bezoek kwamen. Ik besloot enkele flessen champagne open te trekken om hen tot loslippigheid te verleiden. In eerste instantie zei "'t mienwerkerke" dat ze mijn "Perfectdraft" nodig hadden. "Geen probleem" zei ik.

Na een tweede fles champagne kwam de aap uit de mouw (Voor 'de slange' "kwam de aap uit de porseleinenkast"). Dorito refereerde naar mijn mannelijkheid. Hij zei : "Murke, we willen je niet omkopen maar op Oudejaarsavond willen we terug winnen van de vrouwen in de quiz. We vinden het je taak als man om ons daarin te helpen". Ik zei : "Dorito, je hebt volkomen gelijk" en ik overhandigde hen de vragen.

Dolgelukkig verlieten deze alzheimers mijn appartement met mijn Perfectdraft en ........... de vragen van Oudejaarsavond 2004 :-)

"The Real Battle of the Sexes" a.s. zaterdag in de residentie van 't mienwerkerke !!!!!!

Murke l'incorruptible

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat Murke eerder de "aap IN de mouw" heeft !

Anoniem zei

De voorproef hadden we speciaal op maat van Murke gemaakt. We weten allemaal dat hij een voorkeur heeft voor kleine dikke (porties). In werkelijkheid hebben we voor iedereen een volwassen Mechelse koekoek voorzien, dus genodigenden stop vandaag maar met eten!
En om te winnen van de vrouwen moeten we Murke heus niet omkopen, na 3 glazen aperitief weten ze toch al niet waar de klepel hangt.
Dorito.

Anoniem zei

Dorito,

is mienwerkerke een vrouw (na 3 glazen ...)

Anoniem zei

welwelwel
en jullie krijgen na 3 glazen de klepel niet meer omhoog
bubbels