dinsdag, december 06, 2005

Murke en de Sint




















Gisterenavond plaatste ik mijn schoen met daarin een wortel, een Rodenbach voor de Piet en een boterhammeke met choco voor de Sint.

Eind november had ik een reeds een brief geschreven naar de Sint :

Beste Sint,

Ik hoop dat het je goed gaat en ook met je piet. Ook dit jaar heb ik me voorbeeldig gedragen. Daarom vraag ik je of je me dit jaar niet iets speciaals kunt bezorgen.

Als Sinterklaasgeschenk had ik graag een vrouw ontvangen met volgende eigenschappen :

  • Ze dient enige gelijkenissen te vertonen met bijv. Sophie Marceau, Joke Van de Velde, Sigrid Spruyt, Hale Berry, Inge Vervotte, Sabine Haeghedooren of Kate Beckinsale
  • een echte keukenprinses à la Nigella
  • beschikken over de nodige Britse humor. Kortom de humor van zo'n wijf van "Smack the Pony"

Alvast bedankt,

Uw grootste fan

Murke

Groot was mijn teleurstelling toen ik deze morgen opstond. Mijn schoen bleek dit jaar terug onaangeroerd. Het is al vele jaren dat de Sint Murke vergeet. Sta ik misschien niet meer in zijn boek ? Lijdt de Sint aan Alzheimer en weet hij nog niet dat ik verhuisd ben van Gent naar Roeselare ? Een mens zou zelfs nog beginnen te geloven dat die Sint helemaal niet bestaat

Dit jaar zal Murke zich terug moeten tevreden stellen met Daisy maar volgend jaar schrijft Murke terug een brief naar de Sint.

En nu een lekker ontbijt bestaande uit een boterhammeke met choco, een Rodenbach en een wortel

4 opmerkingen:

Anoniem zei

bij mij was het een raap, een warme duvel en uitgedroogde speculoos als ontbijt...

Anoniem zei

Murke toch,
De sint kent niet veel van vrouwen, alleen van pieten.
Probeer het eens bij de kerstman, dat is pas een sloeber !
elzebub

Anoniem zei

Had je wel fotootjes uit de boekskes geknipt en op je brief geplakt ? Dinsdagliefje

Anoniem zei

Inge Vervotte !?