maandag, december 05, 2005

Expo 58










Indien de teletijdmachine van professor Barabas echt zou bestaan dan zou ik zeer graag eens terugkeren naar 1958 om "Expo 58" mee te maken.

Dit moet een ongelooflijk spektakel geweest zijn voor die tijd. De Expo werd als zeer duur ervaren :

- ingangsticket 30 frank
- een gueuze 8 frank
- toiletbeurt voor mannen 2 frank
- toiletbeurt voor vrouwen 3 frank

Toch lokte de Expo in 6 maanden tijd meer dan 41 miljoen toeschouwers of gemiddeld 225.000 bezoekers per dag.

Murke was nog niet geboren in 1958 en Murke weet zelfs niet of zijn ouders en/of nonkel/tantes de Expo bezocht hebben.

Murke droomt even weg en rijdt met zijn zwarte Minerva naar de Heysel. Murke draagt een zwart kostuum, brillantine in het haar en aan zijn zijde een mooie deerne in minirok en met opgestoken haar.

Er is een mooie site op het net met uitgebreide info betreffende Expo 58. Zet het geluid maar aan want uit de jukebox weerklinken hits uit deze periode

Bekijk het op http://users.skynet.be/rentfarm/expo58/exhibition/index.htm

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Toen ik in het 4e leerjaar bij meester Karel zat, was de jaarlijkse schoolreis naar de expo 58 in Brussel.
Vaag herinner ik mij nog enkele zaken:
- 100 BEF kostprijs;
- om mee te mogen (van thuis)
mocht ik gedurende 2 maanden
mijn vingernagels niet afbijten
(wat mij dus wel lukte, maar men
mocht toen niet naar mijn
teennagels kijken);
- ik durfde (en velen met mij)
niet onder het atomium lopen;
- velen klitten samen bij de
meester uit schrik om verloren
te lopen in die geweldige massa
volk;
- het sprookjesachtige en het
kleurrijke, overal waar we
rondkeken;
- tijdens de terugreis was er een
klasmakker die het in zijn broek
deed op de bus (grote commissie)
en onderpastoor Vermeulen waste
die zijn broek uit met zijn
laatste literfles spa, dit tot
onze ergernis, want onze dorst
was groter dan de reukhinder;
- natuurlijk moesten wij daarna
een opstel maken over onze reis.

james.naessens zei

een bezoekje aan mijn blog is misschien niet de tijdcapsule van prof barabas maas kan je wel nostalgie brengen
http://atomic58.blogspot.be