woensdag, december 14, 2005

O Dierbaar België




















Ik heb me gisteren een 16-delige reeks aangeschaft over België. Het betreft 16 hardcoverboekjes van elk ongeveer 200 pagina's (90 € voor 16 boeken). Op de hardcover tekeningen van Herr Seele en daarmee is ook de trend gezet nl. op een humoristische wijze wordt België belicht. De boekjes zijn rijk geïllustreerd met foto's, tekeningen,.... Daarnaast wordt historiek luchtig gebracht door talrijke faits divers & citaten

Enkele titels :

  • O Dierbaar België
  • België à la carte
  • 's lands glorie
  • De twaalfde man
  • België gestript
  • België absurdistan
  • Sire, er zijn nog Belgen
  • ......

Ik zal nu en dan een kleine bloemlezing geven van wat ik gelezen heb. Het onderstaande komt allemaal uit "O Dierbaar België"

Het stond in de krant : twee Belgen zijn doodgevroren in een openluchtbioscoop. Ze gingen kijken naar "Gesloten tijdens de winter"

In België spreken ze al over een groene gordel als ze ergens in de buurt van een stad een berk vergeten om te hakken (Wannes van de Velde)

Ik ben ervan overtuigd dat Belgische bieren iemand kunnen helpen de nobele kanten in zichzelf te ontwikkelen (Canadese zaakvoerder van het Belgo restaurant in New York)

België is een achterlijk gebied, geconditioneerd door vrouwen die gek zijn op de afwas (Jef Geeraerts)

Het Atomium, de enige kloten die België heeft (Arno)

Geen opmerkingen: