donderdag, maart 23, 2006

TOTO





















Oef ! De emails komen weer binnen. 3 à 4 dagen waren er problemen met het emailverkeer Schwung 2006. We waren onbereikbaar en mensen die tickets bestelden via onze website wisten niet dat hun bestelling ons niet bereikte.

Maar zoals 't schaap zei : "mensen die na 48 uur nog geen antwoord gekregen hebben, zenden wel nog een mailtje" en zo geschiedt inderdaad

Dinsdagavond trok ik naar L'aeronef in Lille om te flyeren. Robert Plant trad er op en L'aeronef was uitverkocht (2.000 personen). Van 18h30 tot 20h00 flyerde ik en de Fransen blijken supervriendelijk "Bonsoir Monsieur", "merci Monsieur", "OOO, Le Suuuung Festival",..... kortom veel lovende woorden voor onze affiche. Ik kan jullie verzekeren dat er ook dit jaar veel Frans zal gesproken worden op le SUUUUUNG Festival.

Gisteren trok ik met Elsbabbel naar Vorst Nationaal alwaar TOTO optrad. We waren gewapend met kilo's flyers en ook hier was men uitermate opgetogen. Veel mensen kenden Schwung al, komen al jaren, waren opgetogen met de affiche,.... Veel mensen vertelden ook anekdotes over een vroegere Schwung-editie..... Als al die mensen nu nog een kaartje kopen, zit het goed.

Elsbabbel (http://elsbabbel.blogspot.com) bleek een volleerde marktkraamster. Met een glimlach en een kwinkslag overtuigde ze iedere bezoeker/bezoekster om naar Schwung te komen. Wat een verschil met opa en 't mienwerkerke op Deep Purple :-)

Ondertussen moest ik even meekomen met de politiecommissaris in zo'n overvalwagen. Hij noteerde mijn gegevens en hij vroeg om de flyers die op de grond lagen nadien op te rapen. Hij was uitermate vriendelijk en hij zei me dat als dit correct gebeurde er geen proces-verbaal zou opgesteld worden.

Toen alle flyers uitgedeeld waren, raapten we de weggesmeten flyers op en er waren er ocharme een 10-tal. Mensen koesteren onze flyers.

Snel de warmte opzoeken van Vorst (we stonden gelukkig op de guestlist). Een Stella bestellen en we nestelden ons op een goede zitplaats. Er waren zo'n 5.000 aanwezigen en klokslag 20h30 begon Toto.

Persoonlijk ben ik niet zo'n Toto fan maar ik had hen nog nooit live gezien dus ik stond open voor wat komen zou. Mooi aangekleed podium en een goed geluid.

Wel, stuk voor stuk zijn de muzikanten van TOTO topklasse o.a. Steve Lukather. De gespeelde songs en show benaderen de perfectie maar de vonk sloeg niet over bij Murke. Sommige van die songs vindt Murke te Amerikaans en te melig bijv. Rosanna,... Bij momenten was het dan wel genieten maar een hoogtepunt werd gevolgd door meligheid.

Toto zijn typische "musician's musicians". Muzikanten bekijken hoe perfectie eruitziet. Steve Lukather vroeg ook "are there musicians in the audience" en veel handen gingen in de lucht.

De sfeer zat er ook niet echt in. Als Murke dit vergeleek met het Deep Purple optreden van 1 maand terug in datzelfde Vorst wel dan was er een gigantisch verschil. Bij Deep Purple stond Vorst in vuur en vlam. Bij Toto kon men spreken van een waakvlammetje.

Na 2 uur verlieten we Vorst. Ik was blij Toto eens gezien te hebben maar daar bleef het dan ook bij.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

TOTO WAS OOK BLIJ U NE KEER GEZIEN TE HEBBEN
STEVE LUKATHER

Anoniem zei

Dikwijls getwijfeld en de vorige keren dus afgehaakt maar deze keer toch geweest en 'k vond het heel goed. Een heel goed geluid ook, Vorst is dus niet altijd een galmbak. 't Was voor mij ook de eerste keer dat ik Toto zag ('k had wel nog Steve Lukather live gezien op Bospop). Op de laatste cd van Toto staan trouwens enkele heavier nummers (zoals de opener van gisterenavond; het titelnr. van de nieuwe cd).

Elsbabbel zei

cbr1000f,
De klank zat er inderdaad 'op'.
Ik had echter het gevoel af en toe in een stuk van een rockopera verdwaald te zitten door de vreemde akkoorden en muzikale uitstapjes van deze supermuzikanten.
Toto is een studiogroep, ik miste echt wel een beetje chemie dussen deze 6 scheikundige elementen.
En ook een beetje ziel...
Het acoustisch gedeelte was puur, geen franjes.
Blij dat ik ze gezien heb, maar 1 keer is genoeg.