dinsdag, januari 03, 2006

Rookverbod



Vanaf vandaag geldt er een rookverbod in België. Murke rookt slechts nu en dan. Verder zijn Murkes longen niet 100% maar Murke stoort zich absoluut niet aan rokers.

Ik vind dat er elementaire beleefdheid moet zijn bijv. je steekt geen sigaret op aan tafel als er nog iemand van de gasten aan het eten is. Bij de koffie en digestif mag er, wat mij betreft, volop gerookt worden. Als je bij mensen op bezoek gaat of je rijdt met iemand mee dan vraag je beleefd of je mag roken. Indien niet dan respecteer je dat.

En daarvoor heeft Murke geen wetten nodig, Murke heeft dit geleerd van zijn ouders en zijn omgeving.

O, wat haat Murke de pocket-ministertjes die uit mediageilheid continu wetsvoorstellen indienen. Het meest haat Murke de uit zijn voegen gebarsten scoutsleider Bert Anciaux. Afvoeren !!!

Ook onze minister van Volksgezondheid, Rudy Demotte, is niet Murkes favoriet. Deze kwezel heeft nooit gerookt, hij leeft op water en brood en probeert alles te verbieden wat hij niet tot zich neemt. Ook hier Afvoeren !!!

Zopas kreeg ik de nieuwsbrief van de "Ancienne Belgique". In deze prachtige Brusselse concerttempel geldt vanaf 1 januari 2006 een volledig rookverbod zowel in de zaal, restaurant als bar. Wat is het volgende, drankverbod ? het concert op 4 april van Robert Plant zal niet hetzelfde zijn zonder een sigaret.

Murke vraag zich af hoe verstokte rokers als 'de slange', 'Oguh', 'dinsdagliefje', ''t schaap', 't mienwerkerke', 'Koentje',....... omgaan met dit rookverbod. En hebben ze al een creatieve oplossing gevonden om deze debiele wet te omzeilen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

het wordt inderdaad belachelijk.
deze morgen stonden er enkele mensen buiten aan het bedrijfsgebouw te roken, de portier wees er hen op dat dit niet mocht "zo-vlak-voor-de- ingang"

hoeveel meter moet je jezelf verwijderen om dan in regel te zijn, kan je strafstudie krijgen, en moet je dan een briefje laten ondertekenen door je ouders???

vgm

Anoniem zei

Ik vindt dat er enkel binnen mag gerookt worden na het pijpen.

Anoniem zei

Roken op het werk.

2 hoertjes zitten wat te praten. vraagt plots de ene tegen de andere " zeg, rook jij achter dat je het gedaan hebt?"
Het andere hoertje kijkt haar verbaast aan en zegt
" ik heb daar nog nooit op gelet"

't mienwerkerke

Anoniem zei

Ik ga mij vermommen als dopper en voor de schoolpoort gaan staan hee !
Goed, den dop is blijkbaar afgeschaft...
Wel, tegen eventuele voorbijgangers die mij dáár op wijzen zal ik zeggen dat die opnieuw ingevoerd is.
En anders... ik zal het op mijn bediende(s) steken of even vlug binnen wippen in de preute...
of... gewoon proberen te stoppen!

Anoniem zei

De wet zegt dat er niet mag gerookt worden in een gesloten werkruimte.
Een venster openzetten?!

Snake