donderdag, januari 05, 2006

Anagrammen
















Murke houdt van taal en taalspelletjes. Murke amuseert zich met het verzinnen van anagrammen.

Hieronder een voorbeeld

onder MINSTER WARFIELD of was het Garfield steeg de staatsschuld van 3.000 miljard Bef naar 9.000 miljard Bef. Voorwaar een prestatie !

Vanzelfsprekend herkent iedereen hierin WILFRIED MARTENS

Hieronder vind je 10 anagrammen. Enkel de letters in rood zijn belangrijk. Als je de oplossing vindt, plaats het antwoord dan maar in "comments". De inhoud van de zin kan je ook op weg helpen.

1. LEVE deze deerne ! Iedere AVOND DEK ik JE in het diepst van mijn gedachten.

2. Ik droom dat ik je AFRANSEL, jij, één van de leiders van de verwerpelijke bruine GNOMEN

3. Ik ontving je laatste cd. De TITEL OMHULT je totale gebrek aan talent.

4. De WOONST van deze cowboy bevindt zich naast de CITADEL

5. Die RAT beet IMMER in haar HANGERS. Deze waren het resultaat van vele plastische
ingrepen

6. In haar HUISJE stonden TINNEN vrouwenbeelden zonder borsten

7. Wat een DRUKTE maakte men om het GELACH met Balkenende

8. In Kongo zei hij : “Ik REGEER met mijn STAFJE

9. Deze dichter gebruikte in zijn gedichten vooral de GELUIDLOZE GE

10. De vele vrouwen waarmee hij het bed deelde, kregen na afloop allen een KRAT bier als
BELONING

3 opmerkingen:

Anoniem zei

3. helmut lotti
9. guido gezelle

de bevers zei

Opa vond vanavond het antwoord op nummer 7

nl. Karel De Gucht

De rest is voor jullie

Laat je maar gaan

Murke

Anoniem zei

1.joke vandevelde
2.gerolf annemans
3.helmut lotti
4.?
5.margriet hermans
6.?
7.KAREL DEGUCHT
8.JEF GEERAERTS
9.GUIDO GEZELLE
10.?

IK BLIJF ZOEKEN.
NONKEL DAVID