zondag, januari 22, 2006

Ben jij een lurker ?



















Vrees niet ! Ik had ook nog nooit van "een lurker" gehoord.

Deze middag las ik echter in KNACK dat het afgelopen week "De week van de lurker" was.

De term "lurken" staat voor mensen die blogs, chatrooms, gastenboeken, en discussiefora lezen, maar NIET deelnemen aan het hele comment-gedeelte m.a.w. passieve lezers. Deze lezers werden afgelopen week gestimuleerd om heel even (en misschien zelfs langer als het naar meer smaakt) uit de anonimiteit te treden.

Murke heeft zijn vaste lezers die nu en dan hun commentaar spuien op zijn artikels. Maar als ik de bezoekersstatistieken bekijk, zijn er nog een heleboel lezers die nog nooit gereageerd hebben.

Daarom is het tot eind januari "Murkes lurkingweek". Maak je even, al of niet geheimzinnig, al of niet anoniem, bekend via "comments" op Murke. Je zal zien het is leuk om je reactie achteraf te lezen.

Vanzelfsprekend is iedereen vrij te doen wat hij/zij wil want Murke moet toegeven dat hij op verschillende sites ook een lurker is.

Ik zou zeggen : "Laat je maar eens goed gaan" en misschien kun je in "comments" eens je mening geven over één van onderstaande onderwerpen :
  • Wat ik goed vind aan Murkes weblog
  • Wat ik minder goed vind aan Murkes weblog
  • Graag zou ik eens het volgende lezen op Murkes weblog
  • Hoeveel keer per dag/week/maand neem ik een kijkje op Murkes weblog
  • Ik zou graag eens zien dat Murke deze uitdaging aangaat en hierover bericht op zijn weblog m.a.w. verzin eens een opdracht voor Murke
  • ..............
  • ..............

5 opmerkingen:

Elsbabbel zei

- goed : dagelijks zijn berichtjes lezen betekent : oef, hij leeft nog
- minder goed : dagelijks zijn berichtjes lezen betekent ook : dju,we geraken hem NOOIT kwijt
- waarover ik eens iets zou willen lezen : als ik het hem zou vertellen zou hij het toch niet geloven en nog minder doen
- opdrachtje : stap eens een lingeriewinkel binnen en kruip eens in het paskot met een setje en een jarretelle of twee. Neem hiervan vervolgens een foto in de spiegel en zet dàt maar eens op jouw logje

aaaah ! me so naughty !
i'm a member of the club, you know

de bevers zei

Deze opdracht brengt mij op ideeën voor toekomstige 40-ers. Dorito of Snake, zoek alvast maar een Hunkemöller in de buurt

Anoniem zei

Ik beken - ik ben een lurkster die geniet van je bijdragen. Je bent wel een beetje milder geworden in vergelijking tot vroeger. Maar ik geniet van de kwajongensstreken die jullie nog altijd uithalen

Vero van de Charlatan

Anoniem zei

ik ben een geheimzinnige lurker. Misschien maak ik me wel eens bekend maar misschien ook niet

only fools and horses (doet dit misschien een belletje rinkelen ?)

Anoniem zei

murke
; gij die niet weet wat lurken is zekers,
dan wordt het dringend tijd dat je eens degelijk aan je lunte laat lurken. De actuele betekenis van het woord lurken vergaat erbij in het niets ===