woensdag, augustus 09, 2006

Loreena McKennitt & herinneringen

Sommige liedjes / CD's roepen herinneringen op. Meestal zijn dat goede herinneringen maar soms zijn dit ook minder goede herinneringen.

Murke kon meer dan 10 jaar niet meer luisteren naar de prachtige CD "The Visit" van Loreena McKennitt omwille van de herinneringen die deze CD opriep.

Gisterenavond stak ik echter een geurstokje aan uit mijn collectie van Kew Gardens uit London. Voor de kenners, het was "Indian Sandalwood". Verder schonk ik me een glas wijn in en beluisterde de CD "The Visit" van deze prachtige stem uit Canada. Als je deze vrouw niet kent, bekijk dan eens onderstaande video of vraag me even haar CD "The Visit"



Ik werd ontroerd maar voelde me bovenal uitermate gelukkig.

Iedereen heeft wel muziek, films, boeken,... die sterke herinneringen oproepen (zowel positief als negatief). Je mag deze altijd plaatsen in "comments".

Ikzelf kan nog altijd niet luisteren naar Serge Gainsbourg's beste nummer nl. "Sorry Angel". Maar het nummer "Don't Go" van Yazoo daarentegen tovert altijd een glimlach op mijn gezicht.

Hebben jullie ook zo'n nummers ?

7 opmerkingen:

Elsbabbel zei

Murke, Murke,
wat is er daar in Keulen in godsnaam met jou gebeurd ?
Subiet komt ge ons nog vertellen dat ge volgende week gaat trouwen!!

de bevers zei

Keulen ? Daar dondert het alleen maar :-)

Anoniem zei

wat een stem !! Nog nooit van die zangeres gehoord maar zal even een CD van haar aanschaffen.

Kate Bush, Loreena en dat allemaal van een organisator van het hardere werk. Wie had dat gedacht ?

Koen

Anoniem zei

in één woord HEMELSE muziek. Al voor de vierde keer herbeluisterd

Anoniem zei

Murke,

gij zijt toch helemaal geen fan van sandalen ?
Enfin, voor mij tegenwoordig de 'Teddy bear picnic Song'.....

Anoniem zei

En wat was die herinnering? ... Natuurlijk. Een klein sympathiekske. (misschien ook chocoladegetint)

K.V.

de bevers zei

K.V.

Een oud - leraar van mij zei altijd "La curiosité est une chose féminine" :-)