woensdag, augustus 02, 2006

Berlijn - Züri Schnure

Dinsdag 1 augustus – namiddag

Na een rit van bijna 900 kms wil ik even de beentjes strekken. Ik wandel langs de Friedrichstrasse, wandel langs Unter den Linden alwaar er een Zurich-dag is. De stad Zurich wil meer investeerders lokken naar Zurich en heeft daarvoor een groot stuk van Unter den Linden ingepalmd. Talrijke kraampjes waar iedereen gratis drank krijgt en gratis kan genieten van een typisch gerecht uit Zurich nl. Züri-Schnure (in een broodje dat de mix is van een ciabatta en volkorengraan stokbrood stopt men warm kalfsvlees. Het geheel wordt overgoten door een roomsausje en champignons). Dit is uitermate lekker !



















De hostessen zijn ook uit Zurich en spreken het dialect van Zurich en ik moet zeggen dat dit nog lelijker klinkt dan plat Roeselaars… maar hun vriendelijkheid maakt zeer veel goed. Verder zijn er nog tal van optredens,…

Of bedrijfsleiders nu massaal zullen verhuizen naar Zurich….? Welnee, maar waarschijnlijk zit er in Zurich ook zo’n marketingbrein van het kaliber Anciaux of Verhofstadt.

Na een ommetje via De Brandenburger Tor & Der Reichstag kom ik na een lange wandeling aan op de Potsdamer Platz. Murkes einddoel is het supermoderne Sony Center alwaar zich het grootse IMAX 3D theater van Duitsland bevindt. En Murke en 3D en 4D dat is een passie.



















Het Sony Center is prachtig qua architectuur maar alle 8 films die ze vertonen in 3D heeft Murke reeds gezien. Murke kan de ontgoocheling enkel verwerken door het eten van een grote Bananen Split.

De vermoedheid begint toe te nemen en Murke besluit even de groene long van Berlijn op te zoeken nl. Tiergarten, zeg maar "het Central Park" van Berlijn. Ik passeer langs een "liegewiese" (ligweide) en nestel me onder een boom. Ik leg mijn hoofd op mijn rugzakje en sluit de ogen. Een klein uur later word ik wakker en kijk om me heen. Het koppeltje links van me lacht alsook de kinderen rechts van mij...... waarschijnlijk heb ik tijdens mijn slaap een klein boompje omgezaagd.

















Tijd voor een verfrissend bad en dan het nachtleven induiken

Geen opmerkingen: