woensdag, augustus 23, 2006

Kent er iemand Russisch ?



















In Berlijn kocht ik deze zeemanskepie op een Trödelmarkt (rommelmarkt).

Graag had ik eens geweten wat er nu op deze pet staat en van waar die pet afkomstig is.
Via wikipedia kon ik het Cyrillisch schrift omzetten naar gewoon schrift

Bekijk het op http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch_alfabet

en ik kwam uit op TSJERNOMORSKIJ FLOT, dit zou de vloot van Tsjernomorskij kunnen zijn maar googlen op Tsjernomorskij levert niets op.

Weet er iemand wat Tsjernomorskij is ?
Is mijn omzetting uit het Cyrillisch OK ?

Ik zou graag weten vanwaar die pet afkomstig is

Alvast bedankt !

Update en antwoord

Dit bericht staat pas een half uur op mijn blog en Matanza mailde me zopas het antwoord

Hi Murke,

Ik heb even mijn Russische vrienden en vriendinnetjes geraadpleegd,
de tekst op de pet betekent "Vloot van de zwarte zee".

http://flot.sevastopol.info





Matanza,

bedankt en je hebt een pint verdiend

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Matanza,
bedankt Hernn Mauer voor zijn lof,
zo zie je wel eens de vijftig voorbij gaat alles nog zo snel.
De de verdiende pint zl hij niet kunnen uitdrinken voor het moment.
Matanza staat onder zware druk met zijn als maar toenemend gewicht.
Dus het zal ww of Vodka worden.
Sorry voor de meerkost.

Anoniem zei

Voor Murke, die 'HET ' deed met Spohie Marceau !!

Iedereen die Sophie Morceau look-a-likes kent mag mailen naar christophe.counard@biac.be. T'is nie voor mij, t'is voor ne vriend (die geen mail heeft natuurlijk)


christophe.counard@biac.be