donderdag, juni 23, 2005

WiFi in Amerika

Akkoord, het klinkt als een avontuur van Jommeke maar dat is het niet.

Murke heeft een portable PC, nl. een HP pavilion. Ik zou deze portable graag meenemen naar de States om tijdens mijn reis o.a. motels/hotels te boeken, zaken op te zoeken en natuurlijk mijn reisverslag (inclusief foto's) te plaatsen op mijn weblog.

Murke is echter geen crack inzake computers en vraagt daarom jullie hulp m.a.w kan er me iemand raadgevingen geven inzake het volgende :

  • Mijn portable is uitgerust met WiFi. Op volgende site vind je free WiFi Hotspots in The States http://www.wififreespot.com Kan ik in de nabijheid van zo'n hotspot zomaar op het internet of dien ik op voorhand iets te configureren in mijn computer...., Dien ik dit op voorhand aan te vragen bij telenet,.. Dien ik nog iets anders te doen.. ???
  • Iemand zei me dat het niet zou lukken in Amerika omwille van een verschil in Hertz. Hertz ken ik enkel als autoverhuurbedrijf dus dit is iets compleet nieuw voor mij. Weet er iemand of er hier iets van aan is.
  • In Amerika is het 110 V. Ik heb een adapter die 220 omschakelt naar 110 V. Zal mijn portable dan voldoende werken en kan ik mijn batterij opladen met 110 V. Voor mensen die iets van electriciteit kennen, zal dit waarschijnlijk een stomme vraag lijken maar Murke ken qua electriciteit enkel AC/DC

Alvast bedankt voor jullie tips en antwoorden

Geen opmerkingen: