zondag, juni 26, 2005

een korte Graspop impressie

Het is nu zondagmorgen 10h30. Zopas ontbeten in mijn hotel in Turnhout. Ik ga nog even wandelen in Turnhout want het is een mooi stadje. Daarna ga ik terug naar de festivalweide want ik wil zeker DIO zien.

Vrijdagmiddag vertrok ik richting Antwerpen om de kleine Uma te bezoeken. Na meer dan 2 uur file in een verschroeiende hitte (en mijn Camry oldtimer heeft geen AC) kwam ik aan in Borgerhout. Samen met de trotse moeder en de kleine Uma deden we een terrasje in "De Kroon". Na enkele uren nam ik afscheid van CD uit A. en de kleine Uma en vertrok ik naar Dessel.

Het was uitermate heet en de ozonconcentratie was 276 in Dessel (het hoogste van België). Hoeft het gezegd dat Murke direct de beschutte parasols van de backstage opzocht en enkel Cola dronk. Er was een noodhospitaal opgericht en het team van Dr. Beaucourt was aanwezig. Honderden mensen hadden verzorging nodig want zelfs het kleinste kind weet dat zo'n extreme temperaturen en alcohol niet samen gaan. Toen de avond aanbrak, namen we toch onze toevlucht tot Maes.

Qua programma genoten van Megadeth en na 3 nummers van System of a down (wat haat ik die NU-metal, voer voor MTV-idioten) verliet ik met roodaangelopen ogen en een lopende neus het zandterrein. Mijn gelaat en nek hadden een kreeftenkleurtje.

De zaterdag vervoegde ik 't mienwerkerke, de fotograaf van Peer, zeemanstruitje, Andy Vandel en zijn dochter (die later op de avond nog haar t....n zou tonen voor 50 €). Ze hadden gefeest tot 's morgens en dat was er aan te zien. Niettemin gingen de Maesekes vlot binnen.

Backstage kwam ik Matanza's tweelingbroer tegen. Hij was op Schwung mee met Saxon en hier was hij mee met Rose Tattoo. Ook nu deed hij niets anders dan drinken en joints roken.

In de namiddag werd het weer broeierig heet en trok ik me terug backstage onder een parasol. Ondertussen genietend van het vrouwelijk schoon (één vrouw viel zeer sterk op want ze liep weinig verhullend rond).

We kregen de mogelijkheid om met de organisator alles eens te bekijken o.a. Artiestendorp, podium,.... maar door de hitte had ik een beetje last van mijn adem en ik paste hiervoor. 't mienwerkerke, de fotograaf van Peer en zeemanstruitje genoten van de rondleiding. Ze stonden zelfs op het podium. Natuurlijk werd er ook daar weer veel bier gedronken en de fotograaf van Peer zei zelfs dat ze een pint konden tappen aan zo'n immense biercontainer van Maes. 't mienwerkerke en zeemanstruitje hadden de cijfers onthouden o.a. per dag 700 medewerkers, 13 kms Herashekkens,.....

's avonds ongelooflijk genoten van ACCEPT. Jammer dat ze "Burnin'" niet gespeeld hebben. Slipknot liet ik voor wat het was want ik was vermoeid en vertrok naar mijn hotel.

Binnenkort mijn verslag van de zondag.

een niet optimaal Murke omwille van hitte, hoge ozonconcentratie en misschien ook wel een beetje door Maes

Geen opmerkingen: