zaterdag, juni 18, 2005

Pokeravond

Gisteren werd het weer gezellig ten huize Murke. Murke had gezorgd voor de nodige ingrediënten om tot een geslaagde pokeravond te komen :

  • uitstekende rode wijn : 2 Saint-Emilion Grand Cru's, 2 Zuid-Afrikaanse klassewijnen
  • een vat bier (voor 't mienwerkerke)
  • talrijke hapjes o.a. worstjes, tortilla, scampi's in looksaus,...
  • Cubaanse Cohiba sigaren
  • stevige rock o.a. Santana (de uitstekende 2LP Moonflower), The Scorpions, Def Leppard, Iron Maiden....

Bij het binnenkomen, kon Murke de schrik in hun ogen aflezen. Zouden ze ook nu weer verliezen van 'grootmeester Murke'.

De eerste spelletjes waren behoedzaam met minieme inzetten. Na een tijdje stak Murke het vuur aan de lont, d.m.v. mathematisch redeneren en intimidatie dreef hij de inzetten op en uiteindelijk verloor het mienwerkerke het meest. De slange en de fotograaf van Peer hadden midden dit spelletje al gepast en bevonden zich nu in het toilet om te bekomen van dit stressmoment en de "killer blik" in Murkes ogen.

Gedurende het spel kreeg het mienwerkerke tweemaal een 'four of a kind'. In het geval van het mienwerkerke had dit niets te maken met 'mathematisch redeneren' maar alles met 'buzze'.

Het spel ging verder en plots kreeg 'de fotograaf van Peer' hartkloppingen en tranen in de ogen toen hij de spaarcentjes van de kleine Ronny moest aanspreken. Zijn vraag aan Murke om geld te lenen werd koel van tafel geveegd. Poker is niet voor mietjes.

Na 4 uur pokeren was dit het verdict. Grote winnaars waren Murke en ook 'buzze' 't Mienwerkerke. De slange behaalde een te verwaarlozen winst. De grote verliezer werd echter 'de fotograaf van Peer' die zelfs de spaarcentjes van de kleine Ronny verspeeld had (ocharme, het kind).

Na het spel erkenden ze allen ootmoedig 'het grootmeesterschap' van Murke.

De slange : "wel Murke, je hebt nu al iedere keer gewonnen. Nu heb ik door dat dit geen geluk is maar puur meesterschap"

De fotograaf van Peer : "Murke, pokeren tegen jou is aartsmoeilijk. Je hebt een echte pokerface en je intimiderende ogen doen me soms trillen op mijn stoel"

't mienwerkerke : "Murke, in een één tegen één duel moet ik bijna altijd de duimen leggen, tenzij ik 'buzze' heb. Hoe doe je dat toch ?"

Ik troostte de aangeslagen pokervrienden en met hun staart tussen hun benen verlieten ze huize Murke

Nog een paar foto's op www.flickr.com/photos/murke

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Tip voor de verliezers : doe volgende keer toch maar eens stripkoker.
Eens benieuwd wie dan het laatste stukje textiel zal aanhouden en bijgevolg de verliezer is...

de bevers zei

stripkoker ?

Mijn verdorven geest fantaseert daar allerhande vreemde zaken bij. of bedoelde je strippoker ?

Anoniem zei

Beste de avonturen van Murke ,

Ik wilde vragen of er iemand ervaringen heeft met geldlening van Afab.
Ik ben namelijk op zoek naar geldlening en zie ze overal staan.

Met vriendelijke groet,
Albert H Haanstra.