maandag, februari 20, 2006

Mijn zondagavond - TV-avond

Na een zondagse aperitief met extra verlengingen was ik op tijd thuis voor het
één zondagavondprogramma

De Pappenheimers

IJzersterk quizformat. Uitstekende presentator en een uitstekende keuze van kandidaten en BV's. Daarenboven originele quizvragen en mooie interactie tussen bijv. Erik Van Looy en Bart De Pauw. Verder kon ik ook genieten van de taalvaardigheid van Rik Torfs.

Eurosong

Ik zal hier eens mijn mening geven over de artiesten en entourage. Niet voor gevoelige lezers !

Men had in het publiek een stel derderangsartiesten geplaatst zonder functie o.a. Nicole & Hugo, Sandrine, Natalia, Hadise.

Johnny Logan had waarschijnlijk een halve fles whisky binnen want zijn geleuter trok terug op niks en zijn grapje ivm Ferrari, ferrari,.... ocharme ! Hopelijk zien we die janet nu een tijdje niet meer op het scherm.

Marcel van Tilt zijn gimmick kennen we ondertussen wel. Gaap Gaap Gaap

De vader van André Vermeulen had waarschijnlijk iets anders in zijn hoofd toen hij vele jaren geleden zei tot André : "jongen, zoek een job in je leven waarbij je jezelf niet belachelijk maakt en waarmee je respect afdwingt"

En de lesbo Yasmine had voor de gelegenheid een soort lederen handschoen aan die getuigde van zeer slechte smaak maar ja.... als je haar muziek kent.

En dan nu de kandidaten

Barbara Dex

Waarschijnlijk is dat een sympathieke madam en ze heeft een goede stem maar dat nummer....
misschien ideaal voor een squaredans in Meulebeke maar ook niet meer

Brahim

Wat een loser is me dat. Het enige waarmee hij opvalt is zijn hoedje, zijn baardje, zijn wit kostuum.... Verder is dit idooltje 100% fake en volgens hem is hij een rapper whoehaha. Nu en dan wordt er in LA een rapper vermoord. Gastjes, ik zou zeggen, ga eens naar Torhout
O ja, het nummer........ afgrijselijk. De vakjury vond dit het beste nummer van de avond. Van mij zouden ze deze morgen verplicht naar de oorarts moeten

Belle Perez

Dat mens heeft reeds een resem kutsongs op haar naam. Latijns-Amerikaanse muziek op K3 niveau. Ze kon ook duidelijk niet tegen kritiek. Bwaark

Els De Schepper

Dit nummertje beviel me enigszins. Vreemd hé want dat wijf kan ik niet zien. Toch vond ik dit een redelijk liedje maar ja, in het land van de blinden is eenoog koning.

La Sakhra

Wat een gedrocht en dan heb ik het over het nummer en over Petra

Kaye Styles

Ik heb het niet voor R&B. Klinkt als muziek voor in de lift Gaap Gaap,....

Kate Ryan

Alhoewel dance niet mijn ding is, bleef dit nummertje toch enigszins hangen en was dit wat mij betreft de perfecte winnaar

Jammer dat het dit jaar weer terug een eurosongliedje is dat naar Athene gaat. Ik had liever eens ECHTE muziek gezien op het podium bijv. Lais, Hooverphonic, Ozark Henry

WITSE

Het scenario van deze eerste aflevering was waarschijnlijk op een maandagmorgen geschreven. Maar toch genoot ik van Hubert Damen als Witse

2 opmerkingen:

Elsbabbel zei

Ik heb me bijzonder geamuseerd met de gevatheid van Rik Torfs. Toen hij uit beeld verdween, was het ook meteen gedaan met ALLE kwaliteit op één. Wat een crap, zeg, en enkel goed te praten om de kop te laten leeglopen op zondagavond.

Anoniem zei

Murke:Els De Schepper

Dit nummertje beviel me enigszins. Vreemd hé want dat wijf kan ik niet zien. Toch vond ik dit een redelijk liedje maar ja, in het land van de blinden is eenoog koning.

'k Denk dat ik weet hoe het komt!!!
't Zal komen doordat het geschreven is door twee ex-leden van het Westvlaamse Babel, Rik Denys & Poltrock. De rest van die ter ziele gegane groep speelt trouwens bij the Occasional Band (een paar jaar geleden opener op Schwung). En als er een (weliswaar vergezochte)link is met Schwung dan zal het wel goed zijn zeker? :D