maandag, februari 27, 2006

De Parelvissers

Gisteren was de eerste aflevering te zien van "De Parelvissers", de nieuwe één-reeks die met veel poeha werd aangekondigd.

Murke koesterde dan ook zeer hoge verwachtingen en deze werden 100% ingelost.

Murke genoot uitermate van deze nieuwe Woestijnvis-creatie. Prima acteurs, prachtig camerawerk met soms een knipoog naar Big Brother en The Blair Witch Project. En vooral een prachtig verhaal !

Je blijft aan de buis gekluisterd en je weet dat je in de komende weken diepe geheimen te weten komt van de vele personages. "De Parelvissers" lijken goede vrienden maar Murke denkt dat er zich in het verleden grote drama's hebben afgespeeld.

Verder ben ik ervan overtuigd dat Jan niet dood is en dat hij via de camera's in het huis + de info in de Jankamer, alles op de voet volgt wat er zich afspeelt in dit huis.

Ik denk dat Jan wist dat het faliekant zou aflopen met "De Parelvissers" en dat hij daarom 100 miljoen ontvreemd heeft. Nu kijkt hij of "De Parelvissers" geëvolueerd zijn en met elkaar kunnen samenleven. Indien ze die test doorstaan, verwacht ik dat hij zich kenbaar maakt in de laatste aflevering en dat hij die 100 miljoen verdeelt met de aanwezigen.

Maar ja, dit is maar één mogelijke denkpiste...

Eén ding is zeker. Volgende week zit ik weer op het puntje van mijn stoel om deel 2 te bekijken. Dit is echt Murkes ding !

Chapeau VRT, Woestijnvis en bovenal Tom Lenaerts

1 opmerking:

Anoniem zei

Akkoord Murke!
Ikzelf waag me (nog) niet aan voorspellingen over een mogelijk verder verloop.
In elk geval vond ik de eerste aflevering de moeite.